Moerkapelle 1 verliest ook laatste wedstrijd in de 4de klasse van de kampioen en degradeert.

Graaf W II VAC 1

27 mei 2023 14:30

L. van de Weteringh

Sportpark De Wilde Veenen
Windvaan 2
2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Moerkapelle 1 speelde zaterdagmiddag jl. de laatste seizoen wedstrijd tegen de vorige week kampioen geworden Graaf Willem II VAC 1. Moerkapelle moest winnen om nog kans te maken om niet direct te degraderen. Keeper Sloof was vandaag afwezig. Van meet af aan liet het wedstrijdbeeld zich daartoe niet aanzien. Graaf Willem II VAC 1 heeft slecht 1 wedstrijd verloren in het gehele seizoen en begon direct al met aanvallend voetbal en bleek snel al ook vanmiddag de sportieve plicht te gaan doen om de winst ook hier zeker te stellen. Na een klein kwartier spelen was het dan ook raak over de linkerzijde. De behendige speler met nummer 8 omspeelde de rechterverdediger van Moerkapelle en schoot feilloos binnen in de uiterste rechterhoek. Graaf Willem II VAC 1 voetbalde rustig verder in de eerste helft en liet Moerkapelle zo af en toe wel tot een aanval komen. Maar ook vanmiddag stond het vizier bij de aanval van Moerkapelle niet op scherp. Vlak voor rust scoorde Graaf Willem II VAC 1 de 0-2.

Na rust gaf eenzelfde beeld als voor rust. Na 10 minuten spelen zorgde Graaf Willem II VAC 1 met verzorgt voetbal de 0-3. De tegenstander speelde de wedstrijd daarna uit en liet Moerkapelle veelal aan de bal, maar tot scoren kwam het ook vanmiddag niet meer.

Moerkapelle degradeert hierdoor naar de vorig jaar weer ingevoerde 5de klasse. Het was een bijzonder seizoen voor Moerkapelle met veelal onbekende tegenstanders vanuit de Haagse en Rotterdamse regio. Na afloop werd er afscheid genomen van de begeleiders Jansen en Knop die de afgelopen seizoenen het elftal hadden begeleid en ondersteund.

Pleister op de wonde is het mooie kampioenschap dat de JO19 deze dag behaalde door de uitwedstrijd bij Spirit te winnen. Moerkapelle 1 zal zijn rug volgend seizoen weer moeten rechten en er alles aan moeten doen om de 5de klasse weer snel te verlaten

Opstelling: Gino Jansen, Davey Jager (Daan Herbert), Wesley de Wilde, Mischa Slingerland (Thymen Eindhoven), Richard Koole, Harmen Verweij (Lars Knop), Lucas Doornebosch), Stef van der Salm, Timo Verheij, Michael Koolhaas (70: Jarno van Ommeren), Jeffrey Kievit