Moerkapelle 1 te slordig en verliest de uitwedstrijd tegen sv Ommoord

3068RT
ROTTERDAM
tel. 010-4215507

Moerkapelle 1 reisde zaterdag jl. af naar Ommoord om daar de uitwedstrijd te spelen tegen sv Ommoord 1. De thuiswedstrijd was in het begin van dit seizoen verloren. Moerkapelle putte moed uit de goede wedstrijd van vorige week tegen buur Groeneweg en weet dat het nu echt weer eens punten moet gaan verzamelen.

Moerkapelle begon deze uitwedstrijd goed en had het eerste half uur de controle over het spel, ondanks dat de thuisclub iets meer de aanval wist op te zoeken. De eerste echte kans van de wedstrijd was halverwege de eerste helft voor Van Ommeren. Onverwachts stond hij net buiten het strafschopgebied voor een open doel. Helaas voor Moerkapelle miste hij deze dot van een kans, de bal ging naast. Moerkapelle werd slordiger, ballen vanaf het middenveld kwamen veelal niet aan bij de voorhoede. Sv Ommoord putte moed uit het feit dat Moerkapelle niet tot score kwam en in het laatste kwartier van de eerste helft meer en meer ten aanval. Na een onnodig weggegeven corner in de 40ste minuut wist sv Ommoord met een gerichte kopbal, de spits stond geheel vrij, te scoren. Een doelpunt dat Moerkapelle tegen krijgt weer uit een dood spelmoment. Het lijkt erop dat dit echt een aandachtpunt wordt voor de ploeg en trainer. Moerkapelle was door deze tegenvaller het ritme kwijt en speelde slordig. Het was keeper Sloof die met drie uitstekende reddingen achtereen zijn ploeg op de been hield. Met een lastige laatste fase werd iets tegen de verhouding in de rust met 1-0 achterstand gehaald.

Direct na rust zette de thuisclub stevig aan en trachtte de voorsprong direct ook uit te bouwen. Moerkapelle was nog niet geheel op dreef voordat de 2-0 in het doel lag. Een aanval eindigde in een scrimmage voor het doel van keeper Sloof. Tot drie keer toe was de aanvaller al gepareerd en toch volgde alsnog een schot dat door een verdediger van Moerkapelle werd geschampt waardoor keeper Sloof kansloos was op deze inzet. In de 46ste minuut werd er dus al de 2-0 genoteerd. Dit was tot dan toe zeker tegen de verhouding in. Moerkapelle trok daarna direct ten aanval, maar zag ook dat alle fluitsignalen meer en meer tegen hen waren en de overtreding, tegen bijvoorbeeld de goed spelende Verweij , niet werden bestraft. Toch wist dezelfde Verweij in de 57ste minuut door goed doorzetten de verdediging van sv Ommoord te verrassen. Hij ging daarna alleen op de keeper af en score netjes de 1-2, de aansluitingstreffer. Dat gaf Moerkapelle weer enige moed en beide ploegen bleven de aanval zoeken, hoewel dit Moerkapelle dat soms slordig speelde wat moeilijker afging dan de thuisclub. In de 65ste minuut vond de grootste verrassing van de wedstrijd plaats. De spits van sv Ommoord en verdediger Jager gingen in het strafschopgebied op de bal af. Jager was iets eerder en raakte met een keurige sliding de bal die naast ging. De spits van Ommoord gaf een kreet ofdat hij zou zijn geraakt! en de scheidsrechter besloot tot verrassing van een ieder tot het geven van een strafschop, een cadeautje voor de thuisclub. Geheel Moerkapelle was woest. Moet een mooie wedstrijd nu zo worden beslist? Maar op deze beslissende momenten heeft Moerkapelle altijd nog een kans met een uitstekende keeper op doel. De strafschop werd keihard ingeschoten net naast het lichaam van keeper Sloof. Deze dook echter uitstekend en snel op de bal die hard in het lichaam smoorde. Moerkapelle was opgelucht dat zij voor een onverdiende grotere achterstand was behoed. Trainer Klok wisselde, verving een middenvelder, zette Van der Bas in , die goed inviel en zette tevens een extra aanvaller in. Moerkapelle probeerde in de laatste 25 minuten om de gelijkmaker te scoren, maar evenals vorige week werd het spel te gehaast en bleef slordig. Keeper Sloof moest in die fase ook weer enkele keren de reddende engel zijn en dat ging hem vanmiddag goed af. De inzet van een jeugdige spits kon het verschil ook niet maken en het lukte Moerkapelle niet meer om de gelijkmaker te scoren. Gelet op het spelbeeld zou dat wel verdiend zijn geweest, gelet op de kansen niet, want dat aantal viel ruim uit in het voordeel van de thuisclub.

Moerkapelle reisde jammer genoeg zonder een enkel punt te hebben vergaard terug en zal nu alle zeilen moeten bij gaan zetten om uit de degradatiezone weg te blijven. Volgende week zaterdag wordt de thuiswedstrijd gespeeld tegen KSD Marine,  in de uitwedstrijd werd daar een punt behaald.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Davey Jager (77: Senna Jager), Frank van der Bas), Thijs van Nieuwkoop, Mischa Slingerland, Daan Herbert, Lucas Doornebosch, Harmen Verweij, Timo Verheij (77: Frank van der Bas), Jarno van Ommeren (55: Dani Slingerland), Michael Koolhaas, Stef van der Salm.