Moerkapelle 1 verliest weer een uitwedstrijd, nu tegen SEV 1

SEV 1

Stef van der Salm (afstandschot)
... (kopbal)
... (afstandschot)
Timo Verheij (schot)

3 december 2022 14:00

A. Visser

Sportpark Kastelenring
Sportparkweg 4
2263SX
LEIDSCHENDAM
tel. 070-3277215

Zaterdag jl. reisde Moerkapelle 1 af naar Leidschendam om daar op deze ijzig koude WK dag in november de uitwedstrijd te spelen tegen SEV 1. De KNVB had er, ook voor de jeugdelftallen, vandaag beter aan gedaan om het gehele programma te verplaatsen. Het was snerend koud met een ijskoude wind die de gevoelstemperatuur tot ver onder nul liet dalen.

De wedstrijd ving aan om 14:00 uur, wegens de WK wedstrijd van het Nederlands elftal later op de middag. SEV begon ontzettend sterk aan de wedstrijd al in de eerste twee minuten creëerde zij twee serieuze grote kansen. Moerkapelle moest direct aan de bak en beter opletten wilde men kans maken op een of meerdere punten. Moerkapelle herstelde zich redelijk en de wedstrijd ging daarna lang en regelmatig gelijk op. Het was dan toch Moerkapelle die in de 34ste minuut via een goede assist van Verweij op Salm de score wist te openen. Salm schoot van afstand direct op doel en de bal belande over de keeper heen in de kruising. Een opsteker waar het veelal te aanvallend ingestelde Moerkapelle maar kort plezier van mocht beleven. Minuten later was het SEV dat met een mooie aanval de verdediging van Moerkapelle met een mooie half vallende kopbal verschalkte. Zo gingen de beide elftallen de rust in met een gelijke stand, waar SEV iets meer kansen had weten te creëren dan Moerkapelle.

SEV kwam kennelijk gemotiveerd de kleedkamer uit want vanaf de aftrap wist men de voorsprong op het scorebord te brengen. De bal ging enkele keren heen en weer en kwam op grote afstand van het doel voor de voeten van een SEV speler. Die hetzelfde probeerde als Salm voor rust. Keeper Sloof was niet alert genoeg en verwachtte dit kennelijk ook niet en de bal ging over hem heen het doel in. Dit was een tegenvaller voor Moerkapelle dat weer helemaal opnieuw moest beginnen. Moerkapelle werkte hard. Het spel was bij regelmaat onrustig. Van Rijthoven schoot enkele keren op de keeper van SEV die beide schoten keurig onklaar maakte. Verweij was op het middenveld een van de betere spelers van Moerkapelle en hij was het dan ook die op links goed doorging en netjes voorgaf. Verheij kon de bal in de 65ste minuut binnen tikken en de gelijke stand, 2-2, was in die fase terecht weer een feit. Moerkapelle trapte in deze zelfde val als voor rust, blijven aanvallen en weer kreeg men wederom binnen enkele minuten het deksel; op de neus. In de 71ste minuut had de verdediging geen antwoord op de aanval van SEV en wist de jonge lange linksbuiten geheel vrijstaand de bal binnen te schieten. Daarna probeerde Moerkapelle de gelijkmaker alsnog weer te forceren, maar dat lukte, net als tegen Zestienhoven uit, niet. SEV profiteerde daarvan in de 92ste minuut en maakte de 4-2, een wat geflatteerde eindstand voor een wedstrijd die redelijk gelijk was opgegaan. Het wisselvallige Moerkapelle zakt hierdoor weer enkele plaatsen op de ranglijst en komt direct weer in de gevarenzone. Het punten vergaren in uitwedstrijden hoort er bij, maar kan tot nu toe niet worden gerealiseerd.  Volgende week wacht de laatste wedstrijd voor de winterstop, thuis tegen RVC Celeritas,

Opstelling: Lorenzo Sloof, Daan Herbert (74: Girts Vaskis), Thijs van Nieuwkoop, Mischa Slingerland, Tom Cinglers, Lucas Doornebosch, Timo Verheij, Harmen Verweij, Stef van der Salm, Michael Koolhaas, Jarno van Ommeren(46: Jonathan van Rijthoven).