Knappe zege van collectief v.v. Moerkapelle 1 thuis tegen RVC Celeritas 1

2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Zaterdag jl. speelde Moerkapelle 1, de thuiswedstrijd tegen RVC Celeritas 1. Voor Moerkapelle een volgende volstrekt onbekende tegenstander vanuit het centrum van Den Haag. Het was een extreem koude zaterdagmiddag, nog kouder dan vorige week. Moerkapelle kon redelijk compleet aan de wedstrijd beginnen en had na het onnodige verlies van vorige week tegen SEV, zo voor de winterstop, nog wel wat goed te maken.

RVC Celeritas stond op de ranglijst 8 punten boven Moerkapelle, dus naar het zich liet aanzien een gedegen tegenstander. Zo ving de wedstrijd ook aan. Moerkapelle moest het eerste kwartier stevig in de verdediging want de tegenstander was beweegbaar en rap. Toch was er na 6 minuten onverwacht een eerste mogelijkheid voor Moerkapelle. Salm trachtte over de keeper heen te koppen, maar de bal was net te zacht. RVC Celeritas zocht volop de aanval, Moerkapelle verdedigede goed, waarin ook keeper sloof wederom enkele keren zijn aandeel had. Langzaam maar zeker kantelde de wedstrijd iets en kwam het geheel meer in evenwicht. Tot aan de rust kwam Moerkapelle in het tweede deel van de eerste helft ook iets meer aan aanvallen toe. RVC Celeritas bleef gevaarlijk, maar de vele individuele acties konden veelal tijdig worden gepareerd. Vlak voor rust kreeg RVC Celeritas een vrije trap rond het strafschopgebied van Moerkapelle. Voordat deze genomen werd ontving Slingerland een por in de buikstreek die de scheidsrechter niet was ontgaan en een gele kaart met discussie opleverde. De vrije trap leverde niet op. Het was Moerkapelle dat op slag van rust na een schot uit de tweede lijn toch nog een grote kans kreeg op de voorsprong. De bal werd door de keeper van RVC Celeritas wel gestopt ,maar de bal stuiterde terug het veld in. Koolhaas was net niet rap genoeg om dit buitenkansje te verzilveren. De wedstrijd ging de rust in zonder dat er nog was gescoord.

Na rust kwam Moerkapelle ,dat achterin een wissel had toegepast, direct al veel beter uit de startblokken dan de tegenstander. De eerste kans voor Koolhaas leverde nog niets op, maar de bal werd op het middenveld direct weer veroverd en een steekbal van Verweij zette Koolhaas een  op een vrij voor de keeper. Hier wist de hard werkende Koolhaas wel raad mee. Zo kwam het Moerkapelle in een wedstrijd die tot dan toe redelijk gelijk was opgegaan keurig op een 1-0 voorsprong. RVC Celeritas trok direct weer ten aanval. Maar de verdediging stond vandaag goed en keeper Sloof verrichtte waar nodig de reddingen. Moerkapelle was alert en kon door het aanvallende spel op zoek naar een counter. In de 65ste minuut veroverde Verweij op het middenveld de bal en gaf deze mee aan Doornebosch die een rush op rechts begon en de bal netjes voorzette op wederom Koolhaas die de bal weer netjes binnenschoot. Dat was voor RVC Celeritas het sein om nog meer op de aanval te gaan spelen, maar het vanmiddag collectief hard werkende Moerkapelle wist de aanvallen ook na de 2-0 voorsprong onschadelijk te maken. Vlak voor tijd werd invaller De Wilde tegen het gras gewerkt, aanvankelijk liet de scheidsrechter even door spelen, maar floot een veel belovende aanval van  RVC Celeritas af om de aan het hoofd geraakte De Wilde te laten onderzoeken. RVC Celeritas kon het daar maar moeizaam mee eens zijn. Zo eindigde de wedstrijd vanmiddag in een terecht verdiende overwinning voor Moerkapelle. Het is de tweede keer deze competitie dat Moerkapelle achterin de nul weet te houden. Het is wellicht jammer dat de winterstop nu ingaat, want als Moerkapelle speelt zoals het vanmiddag deed dan kan het meer dan het in de afgelopen periode liet zien en zou met een gerust hart het tweede deel van de competitie tegemoet kunnen zien. Echter de voorspong is zeer gering en na de winterstop volgen direct twee zware wedstrijden, eerst uit tegen de koploper Graaf Willem II VAC en daarna thuis buur Groeneweg.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Daan Herbert (46: Jeffrey Klaassen), Thijs van Nieuwkoop, Mischa Slingerland, Toms Cinglers, Lucas Doornebosch, Timo Verheij (70: Wesley de Wilde), Harmen Verweij, Stef van der Salm (60:Jarno van Ommeren), Michael Koolhaas, Girts Vaskis