Moerkapelle 1 komt tegen FC Zoetermeer 1 duidelijk te kort; 0-4

2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Zaterdag jl. speelde Moerkapelle 1 op een mooie novemberdag thuis tegen FC Zoetermeer.
Afgelopen week was een van de gewaardeerde ereleden van de vereniging, de heer Klaas Huizinga overleden. Voorafgaande aan de wedstrijd werd vanwege dit overlijden 1 minuut stilte in acht genomen.

Moerkapelle 1 had vorige week vriend en vijand verrast met de overwinning op Floreant. Vanmiddag zou duidelijk moeten worden of deze opsteker ook vanmiddag een resultaat zou kunnen opleveren. FC Zoetermeer, koploper in de competitie, nam van direct de touwtjes in deze wedstrijd handen. Moerkapelle moest van meet af aan verdedigen en kon aanvallend heel weinig brengen. Een snel en behendige tegenstander zorgde voor veel druk op de verdediging. Moerkapelle mocht dan ook van enig geluk spreken dat er niet binnen enkele minuten al gefloten werd voor een strafschop. De goed leidende scheidsrechter zag er geen overtreding in. Echter even later leverde een vrije trap vanaf ruim buiten het strafschopgebied FC Zoetermeer met veel geluk de eerste treffer op. De vrij trap zou ver naast zijn gegaan ware het niet dat hij een achterwerk van een van de spelers raakte en met een hele vreemde curve na de stuit net binnen de paal belande. Een gevalletje van pech voor Moerkapelle. Moerkapelle probeerde daarna de druk van de tegenstander uit te voetballen, wat een periode ook wel aardig lukte, maar echte kansen kon het niet creëren. FC Zoetermeer bleek een sterke tegenstander te zijn met goed voetballend vermogen. Moerkapelle bereikte de rust met een 0-1 achterstand.

Het speelbeeld veranderde na rust maar weinig, ondanks dat Moerkapelle van alles probeerde maar FC Zoetermeer op alles wel een antwoord had. In de 59ste minuut werd het na een goede aanval van FC Zoetermeer dan ook 0-2. Moerkapelle meende met enig opportunisme wellicht nog kans te maken op een punt en ging nog iets meer aanvallender voetballen. Dat was nou precies de bedoeling van de tegenstander want die wist hier wel raad mee. In de 77 en 79 minuut maakte Fc Zoetermeer aan alle illusies een einde door nog twee keer te scoren. FC Zoetermeer bewees waarom het boven aan staat en Moerkapelle stond na deze wedstrijd weer met beide benen op de grond, zeker na een aantal ongunstige uitslagen voor hen deze middag.

Volgende week zaterdag wacht de uitwedstrijd tegen de voor ons onbekende vereniging NOC Kralingen uit Rotterdam. We weten inmiddels dat deze tegenstander afgelopen week won van RVC Celiritas en eerder gelijk speelde tegen FC Zoetermeer, ook dit lijkt best wel weer een zware tegenstander te worden.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Daan Herbert (80: Jeffrey Klaassen) Thijs van Nieuwkoop, Mischa Slingerland, Toms Cinglers, Lucas Doornebosch, Timo Verheij (70: Richard Koole), Michel Koolhaas (60: Jonathan van Rijthoven); Girts Vaskis, Jarno van Ommeren, Stef van der Salm.