Zwak Moerkapelle 1 in eerste competitiewedstrijd niet opgewassen tegen sv Ommoord 1

Ommoord, sv 1

... (kopbal)

4e klasse D

24 september 2022 14:30

B.B. Rodenburg

Sportpark De Wilde Veenen
Windvaan 2
2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Zaterdag jl. speelde Moerkapelle 1 de eerste competitiewedstrijd thuis tegen sv Ommoord 1. De laatste wedstrijd vorige week tegen Hazerswoudse Boys was ogenschijnlijk een goede voorbereiding. Helaas moest spits Kievit het tijdens de voorbereiding al laten afweten. Sv Ommoord is voor Moerkapelle 1 de eerste onbekende tegenstander in een reeks waarin er nog vele zullen volgen.

Beide teams begonnen enigszins aftastend aan de wedstrijd. De eerste mogelijkheid was voor de thuisploeg, Van Nieuwkoop kon de bal net niet binnen werken. Gaande de eerste helft werd duidelijk dat Sv Ommoord voor de winst ging. De tegenstander kwam kennelijk gaande de eerste helft beter in haar spel. Moerkapelle werd regelmatig teruggedrongen in de verdediging. Halverwege de eerste helft wist Van Ommeren na een mooie beweging nog een schot op doel te richten, deze ging echter net naast de verkeerde kant van de kruising. In de laatste minuten van de eerste helft drong SV Ommoord wederom aan. Uit een verre ingooi gevolgd door een goede kopbal wist keeper Sloof met een sublieme redding de ruststand nog tot 0-0 te beperken.

Kennelijk had de thee en rust de regenstander goed gedaan, beter dan de thuisploeg. SV Ommoord ging in de tweede helft van meet af aan op zoek naar de voorsprong. Men had het goed aangevoeld. Al na twee minuten was het bijna raak, maar na 4 minuten werd doel getroffen. Uit een dood spelmoment werd de bal ingebracht en na een korte scrimmage in het strafschopgebied belandde de bal voor de voeten van de spits die hard en zuiver de 0-1 binnenschoot. Moerkapelle was verrast en kon zeker daarna te weinig tegenstand bieden tegen de fysiek sterker, maar ook technisch betere en slimmere tegenstander. Na een kwartier spelen werd een te gemakkelijk verspeelde bal op het middenveld Moerkapelle al fataal. Deze kans werd keurig uitgespeeld en de 0-2 was een feit. SV Ommoord tikte rustig verder en aan het einde van de wedstrijd werd een corner (weer doodspel moment) keurig binnen gekopt.

Moerkapelle had een lastig middag tegen deze tegenstander en lijkt gewaarschuwd, duidelijk werd dat er uit een ander vaatje getapt moet worden om (doel)punten te scoren.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Davey Jager, Mischa Slingerland, Thijs van Nieuwkoop, Daan Herbert, Lucas Doornebosch, Harmen Verweij, Thymen Eindhoven, Stef Salm, Jarno van Ommeren, Dani Slingerland (46: Matthias de Gooijer)