Moerkapelle 1 weert zich kranig, maar komt net te kort in de uitwedstrijd tegen buur Groeneweg

Groeneweg 1

20 mei 2023 14:30

A. Visser

Sportpark Van 't Verlaat
Knibbelweg 16
2761JE
ZEVENHUIZEN ZH
tel. 0180-631683

Moerkapelle 1 reisde zaterdagmiddag af naar Zevenhuizen om daar te spelen tegen buurvereniging Groenweg 1. Het was een zonnige middag waar voor de wedstrijd 1 minuut stilte werd gehouden voor de onlangs overleden voormalige trainer Bert Kouer en na de wedstrijd Groeneweg afscheid nam van zijn trainer René van Beek die daar meer dan 10 jaar werkzaam was geweest. Voor beide ploegen stond er zeker nog wat op het spel vanmiddag. Groeneweg had nog 1 punt nodig voor de zekerheid van de nacompetitie en Moerkapelle heeft alle punten nodig om niet direct te zullen degraderen.

Groenweg begon de wedstrijd vol op de aanval en Moerkapelle moest van meet af aan de bak. Bij een scrimmage in de eerste minuut belande de bal gelukkig in de handen van keeper Sloof. Groeneweg bleef het aanvallen een kwartier lang vol houden, maar kon niet echt gevaarlijk worden. De eerste de beste uitval had de voorsprong voor Moerkapelle moeten opleveren. Kievit ontving de bal geheel vrijstaand vlak voor het doel van Groeneweg. Zijn schot belandde echter op de binnenkant van de paal ! Moerkapelle kreeg het laatste kwartier van de eerste helft iets meer grip op het spel van Groeneweg dat de aanval bleef zoeken, maar in de eerste helft waren de beste kansen voor Moerkapelle, nog tot twee keer aan toe voor de rust.

Aan het begin van de tweede helft wisselde trainer van der Klok. Hij bracht twee junioren in. Groeneweg hanteerde hetzelfde speltype als voor rust en had kennelijk de verwachting dat de bal wel een keer goed zou vallen. Dat gebeurde ook na ruim een uur spelen. Uit een van de vele aanvallen werd diagonaal raak geschoten. Moerkapelle bleef zich kranig weren en kreeg zelf nog wel een enkele kansjes op de gelijkmaker. Die kwam er vanmiddag helaas niet. Over het geheel genomen had dit recht gedaan aan het wedstrijdbeeld van vanmiddag, maar ook vandaag trok Moerkapelle helaas net aan het kortste eindje.

Groeneweg is nu zeker van de nacompetitie en Moerkapelle staat nu op een plek waarvan zij direct degradeert, tenzij er volgende week in de laatste wedstrijd thuis van de kampioen Graaf Willem II VAC zou kunnen worden gewonnen, in dat geval is er nog een kansje.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Davey Jager, Matthias de Gooijer, Mischa Slingerland (Daan van den Berg), Daan Herbert, Thymen Eindhoven (46: Mike van der Vlist), Harmen Verweij, Lucas Doornebosch (80: Ralph Doornebosch), Stef van der Salm, Michael Koolhaas (70: Jarno van Ommeren), Jeffrey Kievit (46: Senna Jager)