Moerkapelle pakt eerste drie punter van het seizoen thuis tegen SV Bolnes

Bolnes 1

Timo Verheij (schot)

29 oktober 2022 14:30

G.C. Wilhelmus

Sportpark De Wilde Veenen
Windvaan 2
2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Zaterdag jl. speelde Moerkapelle 1 op de warmste einde oktober dag thuis tegen SV Bolnes uit Ridderkerk. Het was ruim 11 jaar geleden dat Moerkapelle voor het laatst tegen SV Bolnes speelde, toen nog onder oud-trainer Soechit, die we deze competitie tegen SEV weer ontmoeten.

Moerkapelle begon deze keer alert en kwam goed uit de startblokken. Het was de alerte Van Ommeren die in de tweede minuut al goed reageerde op een te korte terugspeelbal. Hij maakte gelijk de 1-0 voor Moerkapelle. Gedacht werd aan een mooie opsteker, maar het was slechts van zeer korte duur. Vanaf de aftrap wist SV Bolnes door een bal over de verdediging heen direct ook tegen te scoren. Een tegenvaller ! Moerkapelle herpakte zich, maar de slimme grensrechter van Bolnes vlagde te kust en te kuur en vlagde ook zo ten onterechte de snelle Slam af, die de 2-1 op zijn schoen had. Bolnes liet zien dat men voorin heel goed kan voetballen en keeper Sloof moest binnen 10 minuten drie keer een fantastische redding verrichtten om zo zijn team op de been te houden.  Na ruim 20 minuten spelen viel de linksachter van Sv Bolnes en kwam ongelukkig op zijn schouder terecht. Hij moest geblesseerd het veld verlaten. Beide teams bleven aanvallend voetballen en creëerde beide ook kansen. Eerst was het Moerkapelle dat vanuit een corner, kopbal Nieuwkoop en schot Koolhaas wist te scoren. Enkele minuten later inde 36ste minuut was het SV Bolnes dat wederom de bal achter de verdediging van Moerkapelle wist neer te leggen en voordat Sloof er aan kon komen werd binnen geschoten.2-2 was de stand. Van Ommeren, goed in vorm, poogde de keeper van de tegenpartij met een prachtige boogbal uitstand te verschalken, maar deze wist nog net de vingertoppen tegen de bal te krijgen die hierdoor net over ging. Zo ging de rust in met een gelijke stand.

Bij aanvang van de tweede helft wisselde trainer Van der Kolk enkele spelers. Moerkapelle werd sterker en speelde veelal op de helft van de tegenstander. De uitvallen van SV Bolnes bleven echter gevaarlijk, maar namen in aantal wel af. Via een van de aanvallen en een goede voorzet van Van Ommeren op Verheij wist de laatste de bal in de 58ste minuut keurig binnen te schieten en was voor de derde keer de voorsprong een feit. Het was nog lang naar het eindsignaal toe, waarin Salm nog voor de 70ste minuut keurig werd bediend en vrij voor de keeper werd gezet door Vaskis. Helaas schoot deze de bal hoog over. SV Bolnes perste er een eind offensief uit en schroomde ook niet om volop tegen de leidsman praten en protesteren. Vlak voor tijd creëerde Bolnes nog een goede kans op de gelijkmaker, maar de spits kreeg de bal niet onder controle en schoot gelukkig half over de bal heen. Na ruim 90 minuten spelen maakte de scheidrechter, onder protest van de tegenstander een einde aan de wedstrijd. Het was jammer dat hij na afloop zelfs nog een keer de rode kaart moest trekken. Zo werd de eerste drie punter van het seizoen voor de thuisclub een feit. Dit resulteerde in het verlaten van de laatste plaats en staat Moerkapelle nu met 4 punten op de tiende plaats.

Volgende week zaterdag wacht de zware uitwedstrijd tegen buur Floreant. Het zal niet meevallen om ook daar punt(en) te vergaren, de laatste keer lukte dat wel. Moerkapelle gaat beter spelen en zal ook daar weer zijn best voor gaan doen.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Davey Jager, Thijs van Nieuwkoop, Mischa Slingerland, Richard Koole (46:Toms Cinglers), Matthias de Gooijer (70: Thymen Eindhoven), Lucas Doornebosch, Jeffrey Klaasen (50: Timo Verheij), Michel Koolhaas (60: Girts Vaskis), Jarno van Ommeren, Stef van der Salm.