Moerkapelle 1 - Be Fair 1

2751ES
MOERKAPELLE

Moerkapelle 1 seizoenstart eerste beker wedstrijd tegen buur Be Fair 1

Na een aantal oefenwedstrijden kwam Moerkapelle  1 zaterdagmiddag jl. op het snik hete veld thuis voor de eerste bekerwedstrijd  in actie tegen Be fair 1. Buur Be Fair speelt in tegenstelling tot Moerkapelle, dat al jaren lang in de regio afdeling vertoefde, de competitie wel in de regio afdeling van de 4de klasse.

Het is natuurlijk altijd leuk om tegen de buurgemeente te kunnen spelen, ook nu weer. De wedstrijd liet zich wel aanzien als een echte oefenwedstrijd. Beide teams begonnen rustig aan. Geen wonder ook met dit weer. Langzaam maar zeker pakte Be Fair het combinatie spel beter op en drukte Moerkapelle in de verdediging. Zo nu en dan wist Moerkapelle met een counter een tegenstoot te plaatsen, maar het was Be Fair dat in de eerste helft de bovenliggende partij was. Hoewel de druk toenam wist Moerkapelle het redelijk lang vol te houden. Een gemakkelijk gegeven strafschop in de 40ste minuut bracht daar verandering in. De aanvaller van Be Fair “struikelde” op de rand van het strafschopgebied handig over een been van een verdediger.  Keeper Sloof wist de goed genomen penalty nog bijna te keren, maar de bal vloog alsnog het doel in.

In de tweede helft pakte Moerkapelle ,na enkele wissels, de draad direct beter op de dan Be Fair en verplaatste het spel zich naar de kant van het doel van Be Fair. Een goede poging van Van Ommeren ging net voor langs. Moerkapelle bleef aandringen maar kon zelden echt gevaarlijk worden. Een laatste poging, vrije trap, ging ook net over. Zo eindigde deze eerste bekerwedstrijd in een 0-1 nederlaag, waarbij de tweede helft zeker perspectief biedt voor Moerkapelle.

Voor mensen van v.v. Moerkapelle en Be Fair die iets meer zijn geïnteresseerd  in de beide teams, zie hiervoor een mooi interview van RTW Waddinxveen met beide trainers. Theo bedankt.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Davey Jager, Wesley de Wilde (Thijs van Nieuwkoop), Lars Knop (Daan Herbert), Richard Koole, Lucas Doornebosch, Timo Verheij, (Harmen Verweij), Thymen Eindhoven, Jeffrey Kievit, Jarno van Ommeren, Jonathan van Rijthoven (Dani Slingerland).

.