Moerkapelle 1 wint laatste beker wedstrijd tegen Hazerswoudse Boys1

2751ES
MOERKAPELLE

Moerkapelle 1 wint laatste beker wedstrijd tegen Hazerswoudse Boys1

Na de beker wedstrijd tegen Be Fait veertiendagen geleden speelde Moerkapelle 1 vandaag thuis tegen Hazerswoudse Boys 1, een bekende buur waar we helaas in de competitie niet bij zijn ingedeeld.

Na vorige week een slechte wedstrijd tegen de andere buur ASw uit Waddinxveen gespeeld te hebben en dit te hebben verloren was het nu tijd om, vlak voor de start van de competitie serieus te laten zien wat Moerkapelle 1 echt waard is. Hazerwoudse Boys had bij winst vanmiddag een grote kans om door te kunnen gaan in de beker.

Het is natuurlijk altijd leuk om tegen een buurgemeente te kunnen spelen, ook nu weer. De wedstrijd liet zich niet aanzien als een oefenwedstrijd, want beide teams gingen er van meet af aan tegen aan, Moerkapelle zeker. Na een klein kwartier spelen zette Moerkapelle vanaf het middenveld een mooie aanval op. Deze aanval werd door Kievit opgepakt die Salm keurig bediende. Salm twijfelde niet en bracht de openingstreffer tot stand. Deze twee aanvaller konden elkaar daarna nog een aantal keren goed vinden. Twee grote kansen op de 0-2 waren er voordat in de 36 minuut dit tweetal voor de volgende treffer zorgde. Nu was het Salm die Kievit bediende en die de 2-0 binnenschoot.  Moerkapelle ging met een goed gespeelde eerste helft en goed gevoel de rust in.

Bij de start van de tweede helft wisselde trainer Van der Klok 3 spelers, waaronder Kievit. Moerkapelle moest wennen aan deze nieuwe opstelling en Hazerswoudse Boys die de eerste helft weinig had laten zien kwam beter in haar spel. Na een kwartier spelen was het raak. Een goed genomen corner kon door Sloof niet worden geraakt en achter hem werd de bal binnengetikt. Moerkapelle reageerde direct erna toch enigszins getergd. Nog geen minuut later lag de 3-1 in het doel. NA een goede combinatie vanaf het middenveld wist Van Ommeren Salm te bereiken die de bal keurig doorgaf aan de hard werkende en nu vrij staande Van Rijthoven.

Hazerswoudese Boys wist vlak voor tijd nog de 3-2 binnen te werken en daarmee was de laatste bekerwedstrijd voor beide teams gespeeld. Moerkapelle kan, als er gepresteerd gaat worden op het niveau dat vanmiddag werd bereikt, met een goed gevoel de competitie van start gaan.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Davey Jager, Thijs van Nieuwkoop, Daan Herbert, Mischa Slingerland (46:Richard Koole), Lucas Doornebosch, Timo Verheij (46: Matthias de Gooijer), Harmen Verweij (78: Thymen Eindhoven), Jeffrey Kievit(46: Jarno van Ommeren), Jonathan van Rijthoven