Moerkapelle 1 verliest weer in Polsbroek de uitwedstrijd tegen SPV ‘81

3415RA
POLSBROEK
tel. 0182-309604

Moerkapelle 1 speelde dinsdagavond de inhaal wedstrijd tegen SPV ’81 1 uit in Polsbroek. Moerkapelle heeft de afgelopen jaren in Polsbroek niet weten te winnen, maar had de goede opsteker van afgelopen zaterdag in de uitwedstrijd tegen Ammerstol nog in het hoofd. Moerkapelle miste op deze dinsdagavond een aantal basisspelers als keeper Sloof, Verweij, Koolhaas en Koorevaar.

Beide ploegen begonnen enthousiast aan de wedstrijd. Zichtbaar was dat er voor beide wel wat op het spel stond. SPV '81was na de laatste wedstrijden in de winning mood. De eerste fase wist Moerkapelle de aanval goed op te zoeken, maar de afronding was niet scherp genoeg. Rond het half uur spelen ging Van den Berg op het midden veld een stevig duel aan (en dat kan je tegen SPV '81 beter maar niet doen) met als resultaat dat hij zich zelf blesseerde en vervangen moest worden. SPV '81 rook zijn kansen. Achterin hield de keeper van SPV '81de ploeg op de been en zette de lijntjes uit. Voorin werden ze gevaarlijker, zeker vanuit enkele vrije trappen. Moerkapelle ging mee in het spelletje van SPV '81 en vergat om aan de linkerzijde spits Kievit in stelling te brengen. Vijf minuten voor rust werd vanuit het midden door SPV '81een goede aanval opgezet en de bal rechtdoor in de voeten van de spits gespeeld. Deze schoot,  de bal raakte keeper Jansen van Moerkapelle nog wel maar ging toch het doel in. Zo was de voorsprong voor de thuisclub een feit. Moerkapelle was nog niet bekomen van deze tegenvaller of een volgende onnodige vrije trap op links luidde vlak voor rust de 0-2 in. De voorzet werd niet goed weggewerkt door een van de verdedigers en zeer waarschijnlijk zal dit een eigen doelpunt zijn geweest. Na het goede begin van de wedstrijd moest Moerkapelle met een achterstand de rust in.

Na rust wilde Moerkapelle direct op zoek naar de aansluitingstreffer. Echter bij de eerste de beste onschuldige aanval van SPV '81 werd dit wreed verstoord. Van Nieuwkoop streed op de kruising van achterlijn en einde strafschop gebied om de bal. Geheel onverwacht en veel te gemakkelijk floot de scheidsrechter plots van verre afstand omdat hij, als een van de weinige, meende (in de schaduw) een handsbal van Van Nieuwkoop te hebben waargenomen ! en gaf zelfs een strafschop. Een kardinaal en alles bepalend moment in de wedstrijd zo vroeg in de tweede helft. SPV verzilverde deze buitenkans vanaf de penaltystip. Hiermee was de wedstrijd eigenlijk gespeeld. Moerkapelle heeft zeker nog wel getracht om daarna de aanval op te zoeken en enkele goede kansen gecreëerd. Een daarvan werd door Van der Salm nog keurig afgerond. Moerkapelle verdiende wel iets meer maar het blijft moeilijk om in Polsbroek een punt te vergaren. Dat is ook de verdienste van de thuisploeg die er met veel lange ballen voor 300% voorgaat en met jongen jongens een aardig team op de been weet te brengen.

Moerkapelle zal er de komende weken flink tegen aan moeten. Eerst wacht zaterdag de thuiswedstrijd tegen titelkandidaat Bergambacht.

Opstelling: Gino Jansen; Mischa Slingerland, Thom van den Berg (37: Dani Slingerland), Wesley de Wilde), Thijs van Nieuwkoop, Richard Koole, Lucas Doornebosch, Wesley de Wilde, Timo Verheij ( 60: Joost Voskuilen), Jonathan van Rijthoven,, Stef van der Salm, Jeffrey Kievit