Moerkapelle 1 verliest ongelukkig en onnodig eerste competitiewedstrijd in 2022 tegen WDS uit

WDS 1

... (intikker)

4e klasse C

19 februari 2022 14:30

H.B. Schuitemaker

Sportpark Wierickeweide
J.H. Kielastraat 29
3465KV
DRIEBRUGGEN
tel. 0348-501523

Moerkapelle 1 speelde zaterdag jl., na een extreem lange winterstop gedwongen door de pandemie,  de eerste uitwedstrijd in 2022 tegen WDS uit in Driebruggen. Het was weer wennen voor een ieder dat er, na veel improvisatie met de trainingen, na bijna 3 maanden weer een competitiewedstrijd mocht worden gespeeld. Daarbij kwam dat de storm van vrijdag jl. nog zijn naweeën liet zien. Het waaide met windkracht 7 vanuit de polder recht over het veld enorm hard.

Moerkapelle begon voor de wind en wist de thuisploeg direct vast te zetten op de eigen speelhelft. NA 6 minuten was het na een mooie combinatie tot aan de achterlijn raak. Salm wist de bal vanaf de achterlijn netjes af te geven op de aanstormende Kievit. Die schoot rechtsreeks raak. Moerkapelle hield geholpen door de wind vrijwel de gehele eerste helft het veld overwicht. Bij de sporadische uitvallen van WDS stond de verdediging zijn mannetje. Uit een afgeslagen aanval van WDS ging de bal van Knop naar Doornebosch die de wegspurtende Kievit wist te bereiken. Kievit zette zijn rush door en schoot de bal onberispelijk binnen. De 0-2 voorsprong was hiermee in de 26ste minuut een feit. Direct na dit doelpunt kreeg debutant Van Rijthoven een vrije schietkans op het doel van WDS. De ba ging echter over het doel heen. Hierbij raakte Van Rijthoven geblesseerd en moest al vroeg in de wedstrijd worden vervangen. WDS zette iets meer aan en een veel te gemakkelijk gegeven vrije trap belande gedragen door de wind nog op de bovenkant van de lat. Ook een omhaal vanuit weer een vrije trap ging net langs het doel van keeper Sloof. Moerkapelle probeerde voor rust de 0-3 nog op het scorebord te krijgen maar verschillende pogingen daartoe stranden.

Zoals mocht worden verwacht gaf de tweede helft van meet af aan een ander beeld. Nu had WDS de wind in de rug en speelde het langs de eigen kantine richting het doel van Moerkapelle keeper Sloof. De eerste minuten wist Moerkapelle het spel nog op het middenveld af te spelen zelfs met een enkele poging richting het doel van WDS. Maar daar kwam snel verandering in. WDS drong aan en elke kleine duw of overtreding werd direct bestraft. Na enkele vrije trappen was het na ruim een kwartier spelen raak voor WDS. Een onnodige en weer vrij gemakkelijk gegeven vrije trap vanaf de linkerzijde werd netjes binnengelopen door de aanvaller met rugnummer 12 van WDS. Dit bevrijdde de thuisploeg zeer en er werd direct doorgepakt. Enkele minuten later was het al weer raak nu met een schot direct vanaf de linkerzijde. Tot overmaat van ramp voor Moerkapelle was het Van Nieuwkoop die nog geen minuut later de bal in eigen doel schoof. Zo stond WDS binnen 5 minuten van een 0-2 achterstand op een 3-2 voorsprong. Moerkapelle kwam daarna weer terug in haar spel en zocht met man en macht de aanval op. Het werd onrustig op het veld helaas mede door uitlating vanaf de zijlijn. Gele kaarten vielen over en weer, waarbij een van de spelers van de thuisploeg zelfs onnodig werd getrakteerd op een tweede, gele kaart en er met rood af moest. WDS sleepte de overwinning over de streep en Moerkapelle was in de gehele wedstrijd slecht 10 minuten de weg even geheel kwijt geweest, waardoor deze middag geen punten opleverde. Een gelijkspel was veel meer de juiste afspiegeling geweest. Het was te verwachten dat WDS kon gaan scoren in de tweede helft, maar dit verloop had niemand op gerekend. Voor Moerkapelle onnodig en ongelukkig. Volgende week wacht de thuis wedstrijd tegen nummer drie op de ranglijst, buur Floreant. Wederom een zware tegenstander voor Moerkapelle.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Mischa Slingerland (80: Davey Jager), Thom van den Berg (80: Wesley de Wilde), Thijs van Nieuwkoop, Lars Knop, Lucas Doornebosch, Jonathan van Rijthoven (28: Dani Slingerland), Timo Verheij (70: Michel Koolhaas), Stef van der Salm, Harmen Verweij, Jeffrey Kievit