Bergambacht 1 te sterk voor Moerkapelle 1

2861GJ
BERGAMBACHT
tel. 0182-352232

Zaterdag16 oktober speelde Moerkapelle de uitwedstrijd in en tegen Bergambacht. De laatste keer dat deze twee ploegen elkaar troffen was vorig seizoen in een thuiswedstrijd van Moerkapelle. Toen werd het na een 2-0 voorsprong uiteindelijk nog 2-3 voor Bergambacht.

Moerkapelle heeft het dit seizoen nog zwaar en Bergambacht staat er aardig voor. De wedstrijd begon met direct al aanvallend Bergambacht dat na bijna een kwartier spelen ook op voorsprong kwam. Een lang inworp stuiterde enkele keren in het strafschop gebied en werd uiteindelijk door een van de aanvallers van Bergambacht binnen gekopt.

Moerkapelle wist door het goed profiteren van Van Dam op links binnen twee minuten de score door een intikker van Kievit weer gelijk te trekken.
Bergambacht ging onverstoord verder met het goede spel vanaf het middenveld waarmee zij in de 24ste minuut wederom op voorsprong wisten te komen. Een bal vanaf de achterhoede van Bergambacht kon in een 1 op1 situatie niet door de verdediger van Moerkapelle worden gepareerd. De bal ging over keeper Sloof heen en belande niet zonder geluk in het doel. Moerkapelle moest na ruim een half uur spelen al een wissel toepassen op het middenveld, De Bruin kon niet verder. Moerkapelle wist toch met de  2-1 stand de rust te behalen.

Direct na de rust wisselde Moerkapelle Kievit in voor Koorevaar. Moerkapelle trok direct ten aanval, maar kreeg ook onmiddellijk het deksel op de neus. Na 3minuten in de tweede helft counterde Bergambacht na zwak ingrijpen door de Moerkapelle verdediging naar een 3-1 voorsprong. Daarmee was de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld. Niet onvermeld mogen nog enkele goede reddingen van keeper Sloof blijven evenals het goede optreden van de jeugdige scheidrechter, complimenten voor beiden.

Bergambacht speelde in de laatste fase de bal veel rond vanuit de achterhoede, maar het lijkt er op dat er wel erg veel haantjes in de voorhoede van Bergambacht lopen die zelf willen scoren. Toch kwam er  in de 75ste minuut, door een frommel doelpunt, zelfs nog de 4-1 voorsprong.  Bergambacht speelde solide., Moerkapelle heeft nu vier ploegen uit de bovenste helft van de ranglijst gehad en nog een behoorlijk lange weg te gaan. Na vier wedstrijden zijn we nog puntloos. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen v.v. Stolwijk

Opstelling: Lorenzo Sloof, Mischa Slingerland, Thom van den Berg, Thijs van Nieuwkoop, Davey Jager, Lucas Doornebosch, Stef van der Salm, Remon de Bruin (37: Thymen Eindhoven), Timon van Dam, Michel Koolhaas (80: Timo Verheij), Jeffrey Kievit (46: Tim Koorevaar)