v.v. Moerkapelle 1 ook thuis niet opgewassen tegen vv Bergambacht 1

2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Moerkapelle 1 speelde zaterdag jl. op het met zon en wind overgoten sportcomplex thuis tegen vv Bergambacht 1. Bergambacht is een van de titel kandidaten en staat met een wedstrijd minder op drie punten van de koploper. Moerkapelle mistte voor deze wedstrijd onverwacht nog meer basis spelers, Sloof, Kievit, Van den Berg, Koorevaar waren er vanmiddag ook niet bij, dit nog los van enkele al langer geblesseerde spelers.

Bergambacht begon direct met het kiezen voor de aanval, maar aanvankelijk wist Moerkapelle dat nog redelijk te pareren. Zo waar stichtte Moerkapelle met de eerste counter aanval gevaar voor het doel van Bergambacht. De voorzet van links werd tussen twee verdedigers in door Slingerland bijna binnen gewerkt, maar de keeper wist de bal nog net tot corner te verwerken. Maar de daarna snel volgende tegenaanvallen van Bergambacht zijn gevaarlijk.  Gaande de eerste helft werd Bergambacht sterker. Na een half uur spelen volgt een volgende counter van Moerkapelle, maar Bergambacht weet razend snel om te schakelen en stond achterin nog niet goed georganiseerd met als gevolg dat de tegenstander na een goede combinatie een schot kan lossen en doel treft. Bergambacht zette daarna direct weer aan en schier bij regelmaat uit de tweede linie. Een onverwacht ,maar zeker houdbaar schot trof in de 35ste minuut helaas voor Moerkapelle ook doel. Trainer Van der Klok wisselde opvallend genoeg twee minuten voor rust al linker verdediger Knop voor Koole en in de rust Slingerland voor Koolhaas.

Na rust trachtte Moerkapelle de aansluitingstreffer te forceren. Dat lukt niet en Moerkapelle wisselde nogmaals Van Rijthoven en de andere Slingerland voor de jeugdspelers Senna de Jager en Amir Abdulrahma Mohammed. Dat gaf Moerkapelle zeker nog wel even de mogelijkheid om iets meer aan te vallen, maar doelpunten voor de thuisclub bleven uit. Het duurde tot de 75ste minuut voordat Bergambacht het doek definitief voor Moerkapelle liet vallen. Een vrije trap van ruim buiten het strafschop gebied vloog het doel in. In blessure tijd werd het zelfs nog 0-4. Een voor Bergambacht verdiende overwinning die er iets geflatteerd uit ziet. Moerkapelle heeft met de beschikbare spelers getracht om zo goed mogelijk partij te geven. Het is dit seizoen voor Moerkapelle geen must om van de titel kandidaten te winnen, maar het blijft oppassen geblazen voor de elftallen die net onder Moerkapelle staan.

Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen Hazerswoudse Boys en daarna Moordrecht thuis.

Opstelling: Gino Jansen, Mischa Slingerland(61: Senna de Jager), Thijs van Nieuwkoop, Wesley de Wilde, Lars Knop (43: Richard Koole), Lucas Doornebosch, Timo Verheij, Harmen Verweij, Dani Slingerland (46: Michel Koolhaas), Stef van der Salm, Jonathan van Rijthoven (61: Amir Abdulrahma Mohammed)