Moerkapelle 1 wint drie keer op rij, nu winst op Goudarak 1, niet mooi maar wel nuttig

Gouderak 1

6 november 2021 14:30

Sportpark De Wilde Veenen
Windvaan 2
2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Moerkapelle 1 speelde zaterdag jl. thuis tegen Gouderak 1 nog een keer op veld 2, want het hoofdveld was na de renovatie nog niet helemaal gereed. De vorige wedstrijd uit tegen Gouderak in november 2019 eindigde in een gelijk spel. Moerkapelle begon vanmiddag zonder Van Nieuwkoop (afwezig) met De Bruin in de achterhoede.

Gouderak zocht vanaf het eerste fluitsignaal direct de aanval op en zette veel druk op de achterhoede van Moerkapelle. Een prachtige redding van keeper Sloof na 5 minuten behoede Moerkapelle van een vroege achterstand. Moerkapelle bleef lang moeite houden om enig vat te krijgen op het spel van Gouderak. Toch was het Moerkapelle dat halverwege de eerste helft de score wist te openen. Een directe pass van Verweij op Van Dam die de bal ook in een keer meegaf aan Salm bracht deze laatste in positie om ook direct in een keer de bal met links binnen te schieten. Deze  mooie aanval die de 1-0 opleverde verraste ook de tegenstander enigszins. Daarna kwam Moerkapelle wat beter in het spel en wist het ook wat kansjes te creëren, maar bij rust bleef de 1-0 voorsprong voor de thuisploeg op het virtuele scoebord staan.

Na rust begon Gouderak wederom beter, maar al heel snel werd het slordig en rommelig van beide kanten. Moerkapelle kreeg na rust zeker een aantal behoorlijke kansen om de voorsprong te vergroten, maar de voorhoede ging hier vanmiddag te slordig mee om. Gouderak probeerde van haar kant de gelijkmaker te forceren, maar bleef combineren op het midden veld. Dat leverde Moerkapelle enkele terechte maar onnodige gele kaarten op. Zo bleef het spannend tot het laatste toe. Na een korte pauze vanwege het even onwel worden van een van de spelers van Gouderak, kreeg Gouderak in de laatste seconde van de wedstrijd uit een vrije trap nog de beste kans op de gelijkmaker. In tweede instantie werd de bal hard ingeschoten voorbij keeper Sloof redde Jager alsnog op de doellijn. Zo was wat aan het einde bleek de eindstand al vroeg in de wedstrijd gerealiseerd en was het lang billen knijpen voor de Moerkapelle supporters. Het was zeker geen mooie wedstrijd maar wel een nuttige overwinning. Moerkapelle heeft nu 9 punt uit de laatste drie wedstrijden gehaald en staat keurig op een 8 plaats in de competitie. Wie had dat vier weken geleden kunnen hopen ! En ook Moerkapelle 2 won vanmiddag thuis tegen DWO met 3-0. Dus voor het eerst de competitie 6 punten voor de selectie van Moerkapelle.

Volgende week is een inhaal weekeinde en speelt Moerkapelle 1 niet. Op 20 november reist Moerkapelle af naar plaatsgenoot Moordrecht.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Mischa Slingerland, Thom van den Berg, Remon de Bruin, Davey Jager, Lucas Doornebosch, Stef van der Salm, Harmen Verweij, Timon van Dam, Michel Koolhaas, Jeffrey Kievit.