v.v. Moerkapelle 1 weet ook thuis de plaatselijk derby tegen vv Moordrecht 1 te winnen

Moordrecht 1

2 april 2022 14:30

T. van der Heiden

Sportpark De Wilde Veenen
Windvaan 2
2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Moerkapelle 1 speelde zaterdag jl. thuis tegen vv Moordrecht 1.  Zaterdagmiddag 2 april nam het eerste elftal van v.v. Moerkapelle 1 het thuis op tegen plaatsgenoot v v Moordrecht. Voor beide teams een belangrijke wedstrijd in het kader van handhaving in de 4de klasse. Moerkapelle 1  op plaats 5 en Moordrecht op de 3 plaats van onder aan.

Moordrecht  verloor eerder dit seizoen de thuis wedstrijd van Moerkapelle en wil natuurlijk ook niet degraderen zeker niet nu men binnenkort het nieuwe sportcomplex in gebruik gaat nemen.

Moerkapelle begon sterk en direct met aanvallen aan de wedstrijd. Na 8 minuten spelen was het al raak. Uit een afgeslagen aanval kwam de bal buiten het strafschop gebied voor de voeten van Lucas Doornebosch. Die twijfelde niet en haalde hard en laag uit, de bal vloog vlak naast de paal in het doel. Daarmee was de openingstreffer van deze wedstrijd een feit en de eerste aanvalsdrift van Moerkapelle geslaagd. Moordrecht had nog geen echte kans kunnen creëren voordat Van Rijthoven vanaf rechts de bal goed vrij speelde en zijn voorzet de inlopende Kievit bereikte. Die schoot de 2-0 voor het thuisteam netjes binnen. Moerkapelle zat zo na een kwartier spelen al op rozen en was eigenlijk het wachten op nog meer treffers. Maar Moordrecht kreeg langzaam maar zeker iets meer vat op het spel van Moerkapelle dat zich hierdoor anders ging groeperen en minder slagvaardig werd. De gehele eerste helft ontstonden nog wel een aantal mogelijkheden voor Moerkapelle maar de daadkracht ontbrak om verder uit te lopen.

Na rust bracht trainer Van der Klok Koorevaar voor Rijthoven en even later spits Koolhaas voor Salm. Salm is van origine geen spits en komt beter tot zijn recht op het middenveld. Deze wissel resulteerde in nog meer aanvallen van Moerkapelle en nog minder tegenstand van Moordrecht. Koorevaar zette een aantal keer de bal goed voor. Uit een van deze voorzetten wist Koolhaas 5 minuten voor tijd het derde doelpunt voor Moerkapelle binnen te schieten. Moerkapelle had zeker recht op de overwinning en had er wat de krachtsverhouding betreft minimaal nog eens drie bij moeten maken. Daar ligt het grootste makken van dit elftal. Belangrijk dat deze wedstrijd werd gewonnen en Moerkapelle 1 nu enige afstand van de onderste vier clubs op de ranglijst heeft kunnen nemen. Dit seizoen werd de plaatselijke derby twee keer in het voordeel van Moerkapelle beslecht. Het was nog lang druk en gezellig in het clubhuis zaterdag jl. Volgende week wacht de belangrijke uitwedstrijd tegen V V Stolwijk en de week erna weer thuis tegen ASW uit Waddinxveen.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Mischa Slingerland, Thijs van Nieuwkoop, Thom van den Berg, Richard Koole, Lucas Doornebosch, Timo Verheij, Harmen Verweij, Jeffrey Kievit (84 Wesley de Wilde) , Stef van der Salm (Michael Koolhaas) , Jonathan van Rijthoven(46: Tim Korrevaar).