Moerkapelle 1 levert strijd in tweede helft maar beloont zichzelf niet tegen WDS

WDS 1

4e klasse C

30 april 2022 14:30

J. Meuwese

Sportpark De Wilde Veenen
Windvaan 2
2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Moerkapelle 1 speelde zaterdag jl. thuis tegen WDS uit Waarder Driebruggen. De uitwedstrijd had Moerkapelle na een 0-2 voorsprong alsnog verloren in de tweede helft. Moerkapelle kan elk punt goed gebruiken in de strijd tegen degradatie. Het blijft lastig bij Moerkapelle om in een basisopstelling te kunnen beginnen, ook deze week niet. Zaterdag ontbraken onder meer Kievit, Verweij en Salm.

Moerkapelle begon rustig aan de wedstrijd en zocht in de aangepaste opstelling naar de goede lijnen. WDS zag van meet af aan kans om de verdediging van Moerkapelle in de eerste helft onder druk te zetten. Toch waren de eerste counter kansen voor Moerkapelle geweest als de grensrechter van WDS zijn plicht had gedaan en niet een paar keer achter een de vlag omhoog had gestoken, waar het zeker geen buitenspel betrof. Het was dan ook WDS dat na een goede aanval in de 28ste minuut de score wist te openen. Dat was ook de ruststand want veel meer over de eerste helft valt er over beide elftallen niet te memoreren.

Direct na het startsignaal van de tweede helft nam Moerkapelle het heft in handen. WSD had opeens geen antwoord meer op de reeks aanvallen van Moerkapelle. Binnen 10 minuten werd twee keer de paal geraakt door Koolhaas en De Wilde en gingen twee schoten rakelings langs het doel van de keeper van WDS. Dat ging een half uur lang in de tweede helft zo door. WDS had in de eerst helft kennelijk veel kracht verspeeld. Koorevaar kreeg nog een open schiet kans en werd in het strafschopgebied nog ten val gebracht. Trainer Van der Kolk bracht nog de jeugdspeler Herbert binnen de lijnen. Hij viel verdienstelijk in, maar zeker op basis van de tweede helft verdiende doelpunt bleef helaas uit deze keer.

Een puntje vanmiddag was zeker verdiend geweest, maar zat er deze week niet in. Volgende week wacht de thuis wedstrijd tegen SPV ’81.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Mischa Slingerland, Thijs van Nieuwkoop, Thom van den Berg, Richard Koole, Wesley de Wilde (75: Joost Herbert), Lucas Doornebosch, Matthias de Gooijer, Tim Koorevaar, Michael Koolhaas, Jonathan van Rijthoven (90: Jeroen van den Berg).