Moerkapelle 1 laat tegen Hazerswoudse Boys 1 de kansen liggen en verliest

26 maart 2022 14:30

M. Janssen

Sportpark Hazerswoudse Boys

Moerkapelle 1 speelde zaterdagmiddag in het met zon overgoten sportcomplex van V. & A.V. Hazerswoudse Boys tegen het eerste  plaatselijke voetbalelftal uit in Hazerswoude. Bij Moerkapelle waren een aantal spelers weer hersteld en beschikbaar voor de hoofdmacht.

Hazerswoudese Boys had vanmiddag 3 enthousiaste meisjes vanuit het meisjeselftal als pupillen van de week. Zij zette de eerste aanval van de middag op en scoorde als eerste. Daarna begonnen beide elftallen enigszins aftastend aan de wedstrijd. Het spel ging het eerste kwartier over en weer. Toch was het de thuisploeg die na een kwartier spelen, uit een goed opgezette aanval, het eerst wist te scoren. Moerkapelle zette direct daarna heel stevig aan om de gelijkmaker te forceren. Dat had ook zo maar gekund dan wel gemoeten. Een viertal opgelegde kansen leverde echter geen doelpunt op. De eerste kans direct na de openingstreffer was voor Van Rijthoven. Kievit ging op links goed door en zette de bal heel goed voor. De keeper uit het doel maar de scoringskans voor opendoel ging onbegrijpleijk maar wel naast. Daarna was het de buurt aan Van der Salm die ook een hele goed mogelijkheid net niet wist te benutten evenals direct daarna Verweij. Zo had ook volgens de tegenstander Moerkapelle met de rust op voorsprong kunnen staan maar het tegendeel was waar.

Na rust ging het spel lang gelijkwaardig op. Het voetbal werd er van beide kanten niet beter op. Ook de leiding deelde in deze malaise. Een veel te harde charge op Kievit leverde slechts een vrije trap op en de opstuit ballen waren in de tweede helft niet van de lucht. Moerkapelle bracht vrij laat spits Koolhaas in om als nog te proberen een puntje te veroveren. Dat lukt niet en zoals veelal geldt als je hem zelf niet maakt doet de tegenpartij dit wel. In de 88ste minuut wist de thuisploeg er zelfs nog  2-0 van te maken. Een onnodige verlies partij voor Moerkapelle als we de kansen tegen elkaar afwegen, maar het spelletje gaat er ten slotte om te scoren. Moerkapelle staat nu op het randje van de degradatie kandidaten en zal er de komende weken alles aan moeten doen om niet verder weg te zakken. Volgende week wacht thuis de gemeentelijke derby tegen v.v. Moordrecht, een van de mede degradatie kandidaten.

Opstelling: Lorenzo Sloof; Mischa Slingerland, Thom van den Berg, Thijs van Nieuwkoop, Richard Koole, Lucas Doornebosch, Harmen Verweij, Timo Verheij ( 78: Michael Koolhaas), Jonathan van Rijthoven (46: Tim Koorevaar), Stef van der Salm, Jeffrey Kievit.