Koploper v v Haastrecht 1 weet moeiteloos te winnen van v.v. Moerkapelle 1

2851EH
HAASTRECHT
tel. 0182-501849

Dinsdagavond 10 mei had de KNVB een volledig wedstrijdprogramma ingelast. Moerkapelle reisde die avond af naar koploper v v Haastrecht. Moerkapelle trad aan zonder Verweij en Van den Berg die  zaterdag geblesseerd raakte, op zijn plaats speelde De Gooijer.

De koploper en thuisclub nam van meet af aan het heft in handen en begon de wedstrijd met een serie aanvallen op het doel van v.v. Moerkapelle. Het eerste kwartier stond de verdediging van Moerkapelle dan ook sterk onder druk. Na ruim 10 minuten spelen werd de bal van de lijn gehaald, Haastrecht gaf daarna zeker niet op en bleef het doel van keeper Sloof bestoken, maar Moerkapelle gaf zich vanavond zeker niet zo maar gewonnen. Na ruim een kwartier spelen luwde de Haastrechtse storm van aanvallen en kon Moerkapelle iets onder de aanvalsdrift van de thuisclub vandaan spelen. De aanvalsopzet van Haastrecht werd naar mate de eerste helft vorderde slordiger en onderling gemopper werd hoorbaar. Moerkapelle kon weinig anders dan verdedigen en dat deed men goed. Tot aan de rust was het dan ook nog steeds 0-0.

De tweede helft begon weinig anders dan de eerste helft en het had Moerkapelle ook wel enige kracht gekost om zich tegen de goed spelende tegenstander te weren. Het tempo lag ook redelijk hoog. Het was in de 52ste minuut dat Haastrecht na de zoveelste goede aanval met een kopbal de score wist te openen. Daarmee was de ban voor de koploper doorbroken. Moerkapelle had veel gegeven en ging al vroeg wisselen. Moerkapelle probeerde van alles om de gelijkmaker te forceren en tegelijker tijd hield keeper Sloof met enkele prachtige reddingen zijn ploeg nog op de been. Het was (pas) in de 74ste  minuut dat Haastrecht weer met een kopbal, nu uit een corner de 2-0 wist te scoren. Ook daarna behoedde keeper Sloof Moerkapelle voor een grotere achterstand en schoot Salm voor Moerkapelle nog een keer net voor langs. Ruim in blessuretijd wist Haastrecht voor de derde keer raak te schieten, ook deze keer weer na een hoekschop. Haastrecht was evenals in de thuiswedstrijd dit seizoen een maatje te groot voor Moerkapelle en kan met dit voetbal het kampioenschap bijna niet meer ontlopen en zal een waardige tegenstander zijn voor menig derde klasser volgend seizoen. Moerkapelle speelt zaterdag weer een uitwedstrijd dan tegen buur Floreant uit Boskoop. Ook de concurrentie behaalde vanavond geen punten dus het blijft nog even spannend onder in deze 4de klasse.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Mischa Slingerland (58: Wesley de Wilde), Thijs van Nieuwkoop, Matthias de Gooijer, Richard Koole, Lucas Doornebosch, Timo Verheij (62: Frank van der Bas), Stef van der Salm, Jeffrey Kievit (58: Joost Herbert), Michael Koolhaas (70: Joost Voskuilen), Jonathan van Rijthoven.