Moerkapelle 1 pakt in nieuw tenue tegen Stolwijk eerste punten van het seizoen

2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Moerkapelle 1 speelde zaterdag jl. thuis de competitie wedstrijd thuis tegen Stolwijk op veld 2, het hoofdveld wordt momenteel gerenoveerd. De thuisploeg start, nadat zij zojuist compleet nieuw tenues van de hoofdsponsoren, Reco en HT INFRA dankbaar in ontvangst hadden genomen, vol goede moed. Er moeten vandaag punt(en) worden gepakt om vanaf de nul de weg naar boven in te zetten. Stolwijk staat al op 7 punten.

Moerkapelle begint, met Salm in de spits, van meet af aan met aanvallende intenties. Vanaf de eerste minuut wordt er in hoog tempo druk gezet op de verdediging van Stolwijk. De tegenstander weet hier even geen raad mee en komt er spaarzaam en moeizaam onderuit. Moerkapelle tracht Stolwijk te verassen en dat lukt al na ruim 10 minuten spelen. Een vrij onverwacht schot uit de tweede linie van Doornebosch treft via de binnenkant van de paal doel. Ook daarna blijft de thuisploeg in de gekozen strategie volharden en Stolwijk weet er maar nauwelijks onderuit te spelen. Na ruim een half uur spelen creëert Moerkapelle een grote kans om de voorsprong te vergroten. Een voorzet vanaf links kan net niet worden beroerd om binnen gewerkt te worden en gaat voor langs, maar Stolwijk is weer gewaarschuwd. Vlak voor rust volgt vanaf linksvan Kievit een volgende voorzet. De bal kan door spits Salm nog net worden beroerd en worden klaargelegd voor de aan stormende Van Dam die keurig binnenschiet. Moerkapelle gaat met een 2-0 voorsprong de rust in.

Na rust begint Stolwijk, met twee wisselspelers er in, na later blijkt niet de minste, direct vol energie uit een ander vaatje te tappen om zo snel mogelijk de aansluitingstreffer te realiseren. De verdediging van Moerkapelle komt onder druk, maar weet de aanvallen te pareren en voorlopig de juiste oplossing te bedenken. De spaarzame counter kansen worden door Moerkapelle matig uitgespeeld en niet benut.  Stolwijk dringt meer en meer aan en halverwege de tweede helft weet keeper Sloof in een uiterste poging en met behulp van de paal een doelpunt te voorkomen. Enkele minuten later, in de 71ste minuut is het dan toch raak voor de bezoekers. Een goed genomen corner vanaf rechts wordt keurig binnengekopt. De aansluitingstreffer is hiermede een feit en er volgen nog 20 spannende minuten. Er wordt daarna aan beide zijde volop gewisseld en in deze fase krijgt ook Moerkapelle zelf nog de  kans om de voorsprong te vergroten en blijft Stolwijk proberen de gelijkmaker te realiseren, maar aan beide zijde lukt dit niet. Het blijft spannend met weinig goed voetbal meer. Moerkapelle wint over het geheel gezien terecht en verovert zo de eerste 3 punten van het seizoen. Het doel van vandaag is zeker bereikt en deze overwinning zal voor Moerkapelle, dat volgende de uitwedstrijd tegen ASW in Waddinxveen speelt, zeker naar meer smaken.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Mischa Slingerland, Thom van den Berg, Thijs van Nieuwkoop, Davey Jager, Lucas Doornebosch, Remon de Bruin (80: Thymen Eindhoven), Harmen Verweij, Stef van der Salm (82: Michel Koolhaas),  Timon van Dam  en Jeffrey Kievit.