Moerkapelle niet bij machte om strijdlustig Gouderak aan de IJsseldijk te verslaan

Gouderak 1

... (vrije trap)
... (vrije trap)
... (corner)
... (penalty)
Mischa Slingerland (vrije trap)

4e klasse C

23 april 2022 14:30

J.S. Kleinkramer

Sportpark Gouderak
Kattendijk 164
2831AE
GOUDERAK
tel. 0182-372215

Moerkapelle 1 speelde zaterdagmiddag de uitwedstrijd tegen V V Gouderak, langs de Hollandse IJssel.  Beide ploegen hebben de punten hard nodig om de degradatiezonde van zich af te houden. Moerkapelle had de thuiswedstrijd eerder dit seizoen weten te winnen. Dus Gouderak had thuis wat goed te maken. Moerkapelle trad vanmiddag aan zonder de geblesseerde Kievit en Verweij en zonder Van Rijthoven.

Moerkapelle begon het eerste kwartier van de wedstrijd redelijk goed en aanvallend. Gouderak had een moeizame start maar van meet af aan was zichtbaar dat de thuisclub strijdlustig was. Na bijna 20 minuten spelen wist Gouderak een van de eerste serieuze aanvallen op te zetten. Een onbewuste handsbal langs de zijlijn door een van de verdedigers van Moerkapelle leverde direct gevaar en resultaat voor de thuisclub op. De vrije trap werd tegen de wind in half hoog in geschoten en ging langs een reeks van verdedigers zo in de verre hoek het doel in. Gouderak kwam hierdoor redelijk onverwacht op voorsprong. Moerkapelle zette wederom aan en was in deze fase minimaal gelijkwaardig aan de Gouderak. Een mooie steekpass van De Wilde gaf Van der Salm de mogelijkheid om op doel af te stomen. Zijn schot werd nog wel door de keeper van Gouderak gepareerd maar de rebound was voor Van der Salm zelf. Zo kwam Moerkapelle weer op gelijke hoogte met de thuisclub. Deze stand bleef echter maar kort op het score bord staan, want weer veroorzaakte een verdediger van Moerkapelle een overtreding op ongeveer de zelfde plaats als waaruit Gouderak had weten te scoren. Deze vrije trap belande in de 36ste minuut feilloos hoog achter keeper Sloof in het doel. Zo stond Gouderak weer op voorsprong. Vanaf dat moment was zichtbaar dat Moerkapelle was aangeslagen. Een iets beter veld spel, maar te weinig doelrijpe kansen maakte het moeilijk. Tot de rust bleef deze stand op het scorebord vermeld.

Na rust pakte Gouderak de draad beter op en ging vol voor het vergrote van de voorsprong en dat lukte in de 58ste minuut. Uit een corner werd de bal niet goed weggewerkt en wist de spist de bal keurig binnen te schieten. Trainer Van der Kolk wisselde direct enkele spelers om nog meer de aanval te ondersteunen. Moerkapelle probeerde van alles maar had weinig mee. Zeker toen er rond de 80ste minuut het meest bijzonder moment van de wedstrijd zich voordeed. Een nog spaarzame aanval van Gouderak in die fase belande bij een aanvaller op de hoek van het strafschopgebied. De verdediger van Moerkapelle stond achter hem en probeerde de bal weg te werken. Dat lukte maar de scheidrechter floot en kwam rustig vanuit de middencirkel aanlopen. Vrije trap Moerkapelle was de verwachting ,echter hij wees plots andersom en toen hij naderde constateerde hij dat het kennelijk binnen het strafschopgebied moet zijn geweest. Hij veranderde zijn mening en wees tot verbazing van ieder op het sportpark, inclusief de spelers van de thuisclub, naar de penalty stip. Het is maar goed dat dit geen invloed op de eindstand heeft gehad ander was er nog veel om te doen geweest. Moerkapelle accepteerde, onder protest, de penalty en Gouderak pakte dit cadeautje keurig uit. In de 84ste minuut zag Moerkapelle een door Slingerland goed genomen vrije trap in het doel van Gouderak belanden, of daar nog een hoofd van een aanvaller Koolhaas aan heeft aangezeten was nauwelijks goed zichtbaar. Zo eindigde deze wedstrijd met een 4-2 stand voor het strijdlustige thuiselftal. Gouderak nadert Moerkapelle met deze overwinning tot op 3 punten. Volgende week speelt Moerkapelle thuis tegen WDS.

Opstelling: Lorenzo Sloof; Mischa Slingerland, Thom van den Berg (60: Matthias de Gooijer), Thijs van Nieuwkoop, Richard Koole (74: Senna de Jager), Wesley de Wilde, Lucas Doornebosch, Timo Verheij (85: Mike van der Vlist), Tim Koorevaar, Michael Koolhaas, Stef van der Salm.