Moerkapelle 1 geeft heel snel en te veel kansen weg tegen Hazerswoudse Boys

2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Moerkapelle heeft zaterdag 9 oktober thuis wedstrijd tegen Hazerswoudse Boys met 2-4 verloren. Voor de wedstrijd werd 1 minuut stilte gehouden ter nagedachtenis aan het overlijden afgelopen weken van een vooraanstaand erelid en voormalig consul van v.v. Moerkapelle, Rinus Zijderhand.

Een aangenaam zonnetje had aardig wat toeschouwers  naar ons sportpark gelokt. Zeker ook van de zijde van Hazerswoudse Boys waren er enkele tientallen toeschouwers meegereisd. De wedstrijd kende een voor Moerkapelle jammerlijk begin. Kennelijk waren enkele spelers van Moerkapelle bij de eerste beste aanval van de tegenpartij nog in dromenland. In de eerste minuut komt Hazerswoudse Boys op rechts door naar de achterlijn. Op een ogenschijnlijk ongevaarlijke plek net binnen het strafschopgebied grijpt de linksachter van Moerkapelle de aanvaller bij zijn shirt. Een mooie val volgde evenals het fluitsignaal voor een strafschop. De aanvoerder van Hazerswoudse Boys schiet de penalty resoluut binnen en zet de Boys op een 1-0. Vijf minuten later is Moerkapelle dicht bij de gelijkmaker als Van Dam een voorzet tegendraads inschiet. Helaas belandt de bal buiten bereik van keeper  op de paal. Daarna is het lang wachten tot er weer iets moois gebeurt, het spel is rommelig en ligt veelvuldig stil vanwege overtredingen. Na een half uur spelen gaat een van de aanvallers van de tegenpartij alleen op keeper Sloof af. Hij schiet via de keeper naast. Keeper Sloof is in de eerste helft verder moeilijk meer te verschalken. Aan de andere kant van het veld moet de keeper van Hazerswoudse Boys zich voor de voeten van Stef van der Salm gooien om hem van scoren af te houden, zodat Moerkapelle na enkele goede pogingen met een achterstand van 0-1 de rust in gaan.

Moerkapelle voert twee wissels door en komt een stuk scherper uit de kleedkamer dan Hazerswoudse Boys. Binnen de minuut schiet Kievit de gelijkmaker binnen na moeizaam verdedigen van Hazerswoudse Boys. Moerkapelle kreeg na deze aansluitingstreffer weer even  hoop. Echter na 5 minuten in de 2e helft herpakte Hazerswoudse Boys zich al, waarbij aangetekend dat het opvallend was dat de tegenpartij de fysieke duels schuwde en snel mekkerde over de tegenstander, waar regelmatig naar werd geluisterd.
In een duel om de bal verovert Hazerswoudse Boys rond de middenlijn de bal en stuurt de linkerspits op pad. De verdediger van Moerkapelle reageerde niet snel genoeg en verdedigde aan de verkeerde kant, met als gevolg dat de spits oog in oog met keeper Sloof de bal langs hem heen in het doel kon schuiven. Nog geen 5 minuten later was het opnieuw dezelfde spits die na een mooie steekpass weer wist te scoren.  Twintig minuten later beslist Hazerswoudse Boys het duel, weer door deze zelfde spits die vanmiddag heel goed op dreef was.

Moerkapelle probeert in het restant van de wedstrijd er nog iets van te maken maar dat leidt slechts enkele keren tot gevaar voor het Hazerswoudse doel. Hazerswoudse Boys liet zich in de slotfase nog wel een keer verrassen bij een vrije trap van de zijkant die door Van der Salm keurig werd  binnengetikt. Zo verliest Moerkapelle de derde wedstrijd op rij en mag zich helaas nu tot een van de hekkensluiter van de ranglijst rekenen.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Mischa Slingerland, Thom van den Berg, Thijs van Nieuwkoop, Davey Jager (46: Lars Knop),  Lucas Doornebosch, Stef van der Salm, Remon de Bruin (75: Mattias de Gooijer),  Michel Koolhaas (46: Harmen Verweij), Timon van Dam, Jeffrey Kievit (70: Tim Koorevaar).