Moerkapelle 1 wint de streekderby in Waddinxveen tegen ASW 1

2742AR
WADDINXVEEN
tel. 0182-614941

Moerkapelle 1 speelde zaterdag jl. de derby uit in Waddinxveen tegen buur ASW. Het was de eerste keer sinds ASW, de fusie club van WSE en Waddinxveen, enkele jaren terug is overgestapt naar de zaterdag dat beide elftallen elkaar in een competitieduel ontmoeten. Het weer werkte geenszins mee, het regende de gehele wedstrijd en soms heel flink.

Bij Moerkapelle zonder Van Dam en keeper Sloof die tijdens de training van afgelopen week geblesseerd raakte startte Salm vanaf de bank. ASW speelt de competitiewedstrijden op natuurgras dat zeker geen voordeel is voor v.v. Moerkapelle.

Moerkapelle begon goed aan de wedstrijd en wist van het eerste fluitsignaal af aan een licht veldoverwicht te creëren. De eerste mogelijkheden volgde snel voor Koolhaas kopbal en Kievit, maar ASW hield netjes stand en kwam ook meer en meer in de wedstrijd. Moerkapelle bleef aanvallen en niet zonder resultaat. Na een grote kans gemist te hebben na een half uur spelen wist Moerkapelle enkele minuten later de score te openen. Een schot van Jager stuiterde vanaf de keeper van ASW terug het veld in en Koolhaas was er heel snel bij om de bal binnen te schieten. Het wat betere spel van Moerkapelle tot dan toe had zich uitbetaald. Zo ging onder hevige regenval de derby de rust in.

De tweede helft startte met een alles op alles zettend offensief van ASW, waarin tegen Moerkapelle de draai na de thee moeilijker kon vinden. Na 6 minuten spelen brak op rechts de snelle aanvaller van ASW door, Moerkapelle kon het niet bij benen en de voorzet was op maat. Het schot dat volgde ging via doelman Jansen de doellijn over en de 1-1 was een feit. Dat was voor Moerkapelle een tegenslag, maar daar voetbalde men zich gelukkig snel weer onderuit. Weer 6 minuten later was het de gedreven Kievit die tussen drie verdedigers in een rush naar doel startte. Geen van de drie verdedigers durfde iets te doen en Kievit schot de bal in de korte hoek keurig binnen . Hij bracht Moerkapelle zo weer op voorsprong. ASW probeerde daarna, in een uiterst sportieve wedstrijd onder een ervaren leiding, veel om weer langs zij te komen maar dat lukte hen niet. Het was Moerkapelle dat, nadat Salm, een hele grote kans voor doel had gemist, het derde doelpunt kon maken via Koolhaas die een volgende rush van Kievit in de 86ste minuut afmaakte.
Moerkapelle verdiende de overwinning en wist vanmiddag heel veel kansen te creëren, maar moet er in de afronding veel zuiniger mee omgaan, dan had de eindstand zeker hoger uitgevallen. Zo werd het ondanks het weer toch een gezellige middag op het sportpark van buur ASW.
Moerkapelle gaat zachtjes aan beter in haar spel komen en kan volgende week, als er punten worden gepakt in de thuiswedstrijd tegen Gouderak, nog meer richting de middenmoot gaan kijken.

Opstelling: Gino Jansen, Mischa Slingerland, Thom van den Berg, Thijs van Nieuwkoop, Davey Jager, Lucas Doornebosch, Remon de Bruin (70: Stef van der Salm), Harmen Verweij, Tim Koorevaar (39: Dani Slingerland), Michel Koolhaas, Jeffrey Kievit (85: Timo Verheij)