Moerkapelle 1 begint goed, pakt onder droeve omstandigheden volle winst bij SPV ’81

SPV '81 1

Tim Koorevaar (afstandschot)
... (kopbal)
Assist: Davey Jager

19 september 2020 14:30

Zaterdag 19 september speelde twee van de drie selectie elftallen van Moerkapelle de eerste competitiewedstrijd.

Moerkapelle 3 speelde uit in en tegen Linschoten 2 en won aldaar met maar liefst 2-6, met 4 doelpunten van Remon de Bruin.

Moerkapelle 2 speelde wegens een corona uitbraak bij Jodan Boys 5 niet.

Moerkapelle 1 speelde de eerste competitie wedstrijd onder droeve omstandigheden uit in Polsbroek tegen SPV ’81.

Donderdagavond jl. bereikte ons het in- en intrieste vreselijke bericht dat het zoontje Levi van onze selectiespeler Timon van Dam was overleden. De dag er voor had de artsen het vreselijk bericht verteld dat zij geen mogelijkheden tot behandelen meer zagen. De spelersgroep en een ieder er om heen en bestuur van de vereniging leeft vanzelfsprekend enorm mee met de familie Van Dam om het verlies van hun nog maar zes maanden oude zoon te kunnen verwerken.

Na overleg was besloten dat vandaag de selectie elftallen voor de wedstrijden een minuut stilte zullen houden en met rouwbanden de wedstrijd spelen. In gedachte zijn we deze dagen allen bij Timon, zijn vrouw en verdere familie om dit enorme verlies te dragen.

Het was onder een zonnige blauwe hemel voor de wedstrijd één minuut lang muis en ijzig stil op en rond het veld van SPV ’81. Een ieder van de meegereisde ruim 30 supporters van v.v. Moerkapelle waren in gedachte die minuut bij Timon en zijn familie.

Moerkapelle won de tos en de thuisclub speelde de eerste helft naar de kantine toe. Dat is bij SPV altijd wel een dingetje. Zowel Moerkapelle als SPV begonnen stevig en met veel wilskracht aan de eerst wedstrijd van dit seizoen. Met in het achterhoofd nog de in februari jl. op ongelukkige wijze gelijk gespeelde wedstrijd was Moerkapelle van plan om vandaag onder deze moeilijke omstandigheden toch heel veel aan te doen om drie punten mee huiswaarts te nemen.

De eerste fase ging de wedstrijd veel op en neer met een behoorlijk kans voor Kievit na enige tijd spelen. Moerkapelle drong zachtjes steeds meer en meer aan en halverwege de eerste helft ontstonden mogelijkheden uit een vrije trap en wederom een kansje voor Kievit, maar de keeper van SPV was op zijn post. Ook SPV kreeg enige mogelijkheden maar het was aan het einde van de eerste helft toch Moerkapelle die het vizier het scherpst had staan. De goed spelende Sluiter op het middenveld gaf een lange bal op Koorevaar die er alles aan moest doen om de bal bij de corner vlag binnen te houden. Daar wist hij de verdediger te omspelen en iets naar binnen te trekken en net binnen het strafschopgebied knalde hij de bal diagonaal heel hard voor de keeper langs op de binnenkant van de tweede paal (foto 403 en 407). De bal vloog zo hard het doel in. Moerkapelle kwam vlak voor rust op en 0-1 voorsprong.

De rust werd door Moerkapelle in het zonnetje op het veld doorgebracht. SPV begon de tweede helft sterk en liet zien dat het zich bij een achterstand niet wilde neerleggen. Er volgde dan ook enkele goede kansen voor SPV in het begin van de tweede helft. Goed at de linkerspits van SPV het vizier niet op scherp had staan want dan was her zo maar heel snel gelijk geweest. Ook Moerkapelle liet zien dat het graag wilde winnen. Van der Hoven schoot net naast, een corner moest bij SPV van de doellijn worden gehaald en het was weer Koorevaar die hard op doel schoot maar nu was de keeper paraat. Toch moest Moerkapelle na een uur spelen bij een corner capituleren voor de luchtmacht van SPV. De goed genomen corner belande net over het hoofd van Van der Hoven heen op het hoofd van de spits van SPV. Die keurig binnenkopte (foto 568). De 1-1- was hiermee een feit. Trainer Peters wisselde en bracht Sallevelt en Halatoe binnen de lijnen. Lang leek het erop dat beide ploegen met een gelijkspel enigszins tevreden moesten zijn maar Moerkapelle bleef toch de aanval kiezen en had ogenschijnlijk iets meer conditie over dan de thuisclub. De goed fluitende scheidsrechter liet aan beide zijde veel doorvoetballen zo ook bij een duw op Halatoe op het middenveld. De goed spelende Jager was er als de kippen bij om de bal op te pikken en nam zijn zoveelste rush naar voren vanmiddag. Hij speelde vlak voor tijd op het juiste moment de bal af naar de voor de zoveelste keer mee opgekomen Van der Hoven. Die wist wel raad met deze kans en prikte de bal keurig langs de keeper van SPV. Hij scoorde hiermee net als de vorige wedstrijd in Polsbroek de beslissende goal, 1-2 (foto 817). Na nog enige spannende minuten, een corner en kans voor de thuisclub sloot Moerkapelle de altijd zware wedstrijd in Polsbroek, die ook gelijk had kunnen eindigen als nog mooi winnend af. Zoals een trouwe supporster van v.v. Moerkapelle aangaf dragen we deze overwinning, in deze voor hen droeve periode, met eerbied op aan de zoon van Timon en zijn familie. In gedachte zijn en waren we bij hen.

Volgende week speelt Moerkapelle thuis tegen kampioenskandidaat Bergambacht die deze week wegens corona perikelen niet in actie kwam.

Opstelling: Opstelling: Lorenzo Sloof, Mischa Slingerland (82: Jop van den Berg), Steven Vonk, Thijs van Nieuwkoop, Davey Jager, Laurens Sluiter (72: Stefan Sallevelt), Daniel van der Hoven, Stef van der Salm, Jeffrey Kievit (72: Marlo Halatoe), Michel Koolhaas, Tim Koorevaar.