Moerkapelle 1 verliest in mistroostige wedstrijd zonder publiek ook net aan van Floreant

Floreant 1

... (penalty)
... (intikker)

3 oktober 2020 14:30

Van der Heiden

Het was zaterdag jl. een bizarre, sobere en mistroostige situatie op en rond de velden van v.v. Moerkapelle.

Door de nieuwe corona maatregelen van de regering dienen de komende weken de wedstrijden gespeeld te worden zonder publiek ! Daarbij komt dat het de gehele middag regent. Alle ingrediënten voor een sobere en mistroostig gebeuren. De schrijver van de wedstrijdverslagen was deze keer niet aanwezig bij de wedstrijd en heeft het onderstaande van horen en zeggen.

Eerder op de dag heeft het tweede elftal thuis met 8-1 gewonnen van ARC 9. Het derde selectie elftal speelde een uitwedstrijd in Nieuwkoop.

Moerkapelle 1 wilde op deze troosteloze middag de thuiswedstrijd, wederom tegen een titelkandidaat, graag gebruiken om de onverdiende nederlaag van vorige week tegen Bergambacht recht te zetten. Het begon tegen buur Floreant zonder verdediger Van Nieuwkoop ook deze keer goed aan de wedstrijd. Na 7 minuten spelen was het de alerte Van der Salm van Moerkapelle die goed doorging de keeper van Florenat omspeelde en Moerkapelle op voorsprong wist te zetten. Een mooie opsteker voor de thuisclub. Tien minuten later kreeg Moerkapelle de kans om de voorsprong te vergroten. Het kreeg een vrije trap binnen het strafschopgebied te nemen. Met nagenoeg alle spelers van Floreant op de doellijn is het lastig en moeten dit soort vrije trappen listig genomen worden. Dat lukte Moerkapelle niet en de kans op de 2-0 voorsprong was hiermee ook nu verkeken. Floreant kwam beter in het spel en wist evenals Moerkapelle voor rust nog enkele keren gevaarlijk te worden. De schoten van Floreant gingen aan beide zijde net voorlangs. Aan Moerkapelle zijde wist Kievit een enkele mogelijkheid niet te verzilveren. Verder speelde het duel zich veelal af op het middenveld.  Een gevaarlijke situatie voor het doel van Moerkapelle liep goed af toen de bal voor langs ging. Zo bereikte Moerkapelle de rust met een 1-0 voorsprong, zoals ook vorige week.

De tweede helft begon aanvankelijk zoals de eerste helft was geëindigd. Moerkapelle wist regelmatig de aanval goed op te zetten, maar van  een goede afronding kwam het niet.  Hoe langer de wedstrijd duurde hoe meer Floreant kansen kreeg en aandrong op het doel van keeper Sloof.  Na 72 minuten spelen kreeg Floreant een corner te nemen. Binnen het strafschop gebied wordt daarbij veelal enigszins getrokken en geduwd. Het was de spits van Floreant die hierin het meest handig was. Ervaren verdediger Van Nieuwkoop, die net was ingevallen, was samen met de Floreant spits enigszins aan het trekken en duwen in het strafschop gebied, waarbij de spits van Floreant als eerste naar de grond ging. Penalty besliste de scheidsrechter. Floreant maakte hier gretig gebruik van om de gelijkmaker te scoren. Moerkapelle was hierdoor van streek en nog geen vijf minuten later was het weer raak. De linkeraanvaller ging door en wist net de bal over keeper Sloof heen te tikken naar de aanvaller van Floreant die voor het doel stond en de bal voor het intikken had. Moerkapelle wisselde nog enkele spelers maar het mocht net als vorige week niet meer baten. Het einde van de wedstrijd was een kopie van de wedstrijd van vorige week. Moerkapelle wordt hoe langer de wedstrijd duurt schijnbaar kwetsbaarder. Moerkapelle zakt na deze twee lastige wedstrijden naar plaats 9 op de ranglijst.

Voor de liefhebbers die graag een samenvatting willen zien, zie: https://youtu.be/2uUmhygsFyU

Tot slot:

Thuis spelen zonder publiek is zeer bijzonder en niet in het voordeel van de thuisclub. Uitspelen onder deze weersomstandigheden is nog lastiger. Dat ervaarde het derde selectie elftal van Moerkapelle in de uitwedstrijd in en tegen Nieuwkoop. Met 17 spelers, leider en grensrechter spelen ver van het clubhuis op een veld zonder dug-outs en de gehele wedstrijd in de volle regen is één, maar daarna ! Na afloop van de wedstrijd, kletsnat zonder te kunnen opwarmen of douchen aldaar, direct driekwartier de auto in om huiswaarts te rijden is verre van aangenaam en gezondheid technisch niet verantwoord ! Dat is in deze tijd zeker risico lopen en maak het spelletje veel minder leuk.

Opstelling Moerkapelle 1:

Lorenzo Sloof, Job van den Berg (Dani Slingerland), Steven Vonk, Mischa Slingerland (Thijs van Nieuwkoop), Davey Jager, Harmen Verweij, Laurens Sluiter ( Frank van der Bas), Stef van der Salm, Michael Koolhaas, Daniel van den Hoven, Jeffrey Kievit.