Moerkapelle 1 verslaat Aarlanderveen 1 in beker, eerste overwinning van het seizoen is binnen.

Aarlanderveen

12 september 2020 14:30

Zaterdag 12 september speelde de selectie elftallen van Moerkapelle, alle drie de derde bekerwedstrijden.

Moerkapelle 3 speelde uit tegen CVC Reeuwijk en wist aldaar te winnen met 3-4. Moerkapelle 3 is het enige selectieelftal dat verder bekert.

Moerkapelle 2 speelde uit tegen BSC ’68 3 en verloor de uitwedstrijd, mede door een vroege rode kaart.

Moerkapelle 1 speelde tegen derde klasser v.v. Aarlanderveen. Een oude bekende, voordat Aarlanderveen promoveerde naar de derde klasse speelde Moerkapelle 1 bijna elk seizoen tegen deze gezellige club. Aarlanderveen had voor deze wedstrijd 1 punt uit de vorige twee bekerwedstrijden weten te bemachtigen en Moerkapelle nog geen enkel punt.

Aarlanderveen begon heel goed aan de eerste helft en wist het doel van keeper Sloof regelmatig te bestormen. Na ruim 10 minuten voetbal moest keeper Sloof, na een misser op het middenveld al een uiterste poging doen om het doel schoon te houden. Dat lukt hem goed. Aarlanderveen liet zien dat het voor de winst was gekomen en bleef aanvallen. Al vroeg inde wedstrijd moest Aarlanderveen wisselen. Halverwege de eerste helft belande een kopbal uit een corner op de kruising en vlak er na moest Sloof wederom in actie komen op een goede kopbal van de tegenstander, maar Moerkapelle deed wat het kon en wist zo het rustsignaal te behalen.

De tweede helft werd gaande weg een meer gelijk opgaande strijd om de overwinning. Trainer Peters bracht spits Kievit die meer gevaar stichtte in de moeizaam scorende voorhoede van de thuisclub. Moerkapelle wist meer de aanval te vinden maar ook Aarlanderveen kreeg dotten van kansen, maar die werden allen gepareerd en of niet afgemaakt.

In de 85ste minuut mocht Moerkapelle een van de spaarzame corners voor de thuisclub van deze middag nemen. De bal werd goed voorgezet en bij de eerste paal getoucheerd, maar het was de mee opgekomen Van Nieuwkoop die de bal hard en zuiver wist in te koppen. Aarlanderveen was verrast en zette nogmaals aan. Dat resulteerde in enkele hele goede doelkansen, maar ook deze werden niet benut.

Zo boekte Moerkapelle de eerste bekeroverwinning en eindigde niet als laatste in de poule, dat werd Aarlanderveen, dat zonder resultaat terugkeerde naar hun trainingskamp in Noordwijk.

Zo boekte Moerkapelle 1 de eerste overwinning van het seizoen 2020 -2021. Nu op naar de competitie. Volgende week staat de altijd zware uitwedstrijd in Polsbroek tegen SPV ’81 op het programma.

Opstelling: Opstelling: Lorenzo Sloof, Jop van den Berg, Steven Vonk, Thijs van Nieuwkoop, Davey Jager, Brian Kuiper, Stef van der Salm, Frank van der Bas ( 60: Jeffrey Kievit), Marlo Halatoe, Laurens Sluiter, Tim Koorevaar, (70: Jeffrey Kievit). Mischa Slingerland, Mike Breedijk.