Moerkapelle 1 verliest ook 2de bekerwedstrijd in en tegen Koudekerk

Koudekerk

5 september 2020 14:30

Zaterdag 5 september speelde de selectieelftallen van Moerkapelle, alle drie de tweede bekerwedstrijden uit. Moerkapelle 1 speelde tegen vierde klasser v.v. Koudekerk.

Beide ploegen begonnen gelijkwaardig aan de wedstrijd. Soms was Koudekerk in de eerste helft iets gevaarlijker maar Moerkapelle hield goed stand, Keeper Sloof redde enige keren goed. Voor rust nog wisselde trainer Peters spits Koolhaas voor M . de Gooijer die voor het eerst in de selectie van v.v. Moerkapelle uit komt. Beide teams kwamen voor rust niet tot scoren.

Koudekerk wisselde in de rust drie spelers, zo kwam ook nummer 5 de Wit in het veld. Al in de eerste minuut na rust veroorzaakte een groot misverstand in de verdediging de eerste treffer voor Koudekerk. Slingerland kopte verkeerd terug en ogenschijnlijk konden het verdedigingsduo Van Nieuwkoop en Vonk de bal nog wel wegwerken ware het niet dat ze elkaar daarvoor enigszins in de weg liepen. Zoals het spreekwoord luidt dan gaat de derde er mee heen. In dit geval de invaller spits De Wit van Koudekerk. Hij maakte het cadeautje goed af en gaf keeper Sloof geen kans. Een tegenvaller voor Moerkapelle dat daarna de aanval meer en meer opzocht. Spits Sluiter werd ingebracht en De Gooijer wist vanaf het middenveld regelmatig linker aanvaller Kievit goed te vinden. Moerkapelle stichtte zeker enige keren gevaar voor het doel van Koudekerk, maar de doelman was attent en goed genoeg om de veelal niet direct gevaarlijke schoten te pareren. Vijf minuten voor tijd kreeg Koorevaar een uitgelezen kans op de gelijkmaker nar een mooie actie en voorzet van Kievit, helaas ging de bal naast het doel evenals een vrije trap van Sluiter die ook door de doelman van Koudekerk goed uit het doel werd getikt. Het was Koudekerk dat vlak voor tijd wel effectief was met een schot van buiten het strafschopgebied in de uiterste hoek van het doel. Beide elftallen kregen daarna nog een kans om te scoren maar het bleef bij 2-0.

Op de website van Koudekerk https://www.vvkoudekerk.nl/1/1629/koudekerk-heeft-tweede-ronde-in-eigen-hand/treft u meerdere foto's  van de wedstrijd aan.

Moerkapelle speelt volgende week de laatste bekerwedstrijd thuis tegen Aarlanderveen 1. Beide elftallen hebben onvoldoende punten om daarna inde beker verder te kunnen strijden.

Het tweede elftal verloor in Bleiswijk van Soccer Boys met 2-0 en het derde elftal speelde met 2-2 gelijk tegen DSO.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Mischa Slingerland (60: Jop van den Berg), Steven Vonk, Thijs van Nieuwkoop, Davey Jager, Stefan Sallevelt, Daniel van de Hoven (60: Laurens Sluiter), Stef van der Salm, Tim Koorevaar, Michael Koolhaas(40: Mathias de Gooijer), Jeffrey Kievit.