Solide Moerkapelle verliest door beslissende penalty nipt van KMD

Groep 2 02

29 augustus 2020 14:30

Bosschieter

Zaterdag 29 augustus speelde de selectie elftallen van Moerkapelle, na het stil leggen van de vorige competities in verband met de coronacrisis, alle drie de eerste bekerwedstrijd thuis.

Moerkapelle 1 speelde tegen derde klasser KMD uit Wateringen.

Voor deze eerste thuiswedstrijd werd wegens het overlijden op 16 juli jl. van ons erelid Teun Vermulm een minuut stilte gehouden. Teun is onder meer 22 jaar lang leider geweest van het eerste selectie elftal.

De wedstrijd tegen KMD was voor trainer Peters de tweede wedstrijd waarin spelers uit de selectie kunne laten zien wat ze nu waard zijn. Overigens verschilt de selectie dit seizoen tot op heden wat spelers betreft nog nauwelijks van vorig seizoen. Beide ploegen begonnen wat aarzelend aan de wedstrijd. Zichtbaar was dat KMD direct wilde laten zien dat zij de betere waren en trachtte direct druk te zetten. Men wilde graag snel de score openen. Dat lukte aanvankelijk door het solide spel van Moerkapelle niet. Na enkele ongevaarlijke aanvallen ging in de 25ste minuut Van Nieuwkoop het duel aan met de spits van KMD. Een (schouder)duwtje wat een val van beide spelers tot gevolg had was voor de scheidsrechter voldoende om naar de penaltystip te wijzen en Van Nieuwkoop te trakteren op een gele kaart. Een tegenvaller voor Moerkapelle want de nummer 4 van KMD, Arbouw, wist wel raad met het cadeautje. Zo kwam KMD toch op een 0-1 voorsprong. De gehele eerste helft viel er wat kansen voor beide elftallen betreft weinig meer te beleven. Het spel speelde zich veelal op het middenveld af.

De tweede helft gaf in de eerste minuten een zelfde beeld als de eerste helft. Echter na 10 minuten voetballen werd zichtbaar dat Moerkapelle het nog niet had opgegeven. Moerkapelle creëerde rond het uur spelen enkele kansjes. De laatste daarvan ging net voorlangs. Daarna wisselde trainer Peters De Bruin voor Van der Bas en Kievit voor Van Dam. Van der Bas viel goed in en Moerkapelle was in deze fase zeker gelijkwaardig aan KMD maar vergat twintig minuten lang om de snelheid van Van Dam te gebruiken en hem in stelling te brengen. Wel kreeg Moerkapelle twee goede scoringskansen door vrije trappen vanaf de rand van het strafschop gebied. De eerste kans voor KMD creëerde de tegenstander in de tweede helft ontstond pas in de 85ste minuut, ook vanuit een vrije trap.. Keeper Sloof redde tot twee keer toe goed. Verder kabbelde deze bekerwedstrijd rustig naar het einde en bleek de strafschop het beslissende moment van deze wedstrijd.

Volgende week speelt Moerkapelle 1 de beker uitwedstrijd in en tegen Koudekerk. Daarna volgt thuis de derde bekerwedstrijd tegen Aarlanderveen 1. Beide ploegen speelde gisteren gelijk tegen elkaar.

Moerkapelle 2 speelde gelijk tegen CVC Reeuwijk 2 en Moerkapelle 3 won de bekerwedstrijd tegen Linschoten 3 met 3-1.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Mischa Slingerland, Steven Vonk, Thijs van Nieuwkoop, Davey Jager, Remon de Bruin (Frank van der Bas), Daniel van de Hoven, Harmen Verweij, Tim Koorevaar, Michael Koolhaas(75: Ghaith Massoud), Jeffrey Kievit(60: Timon van Dam).