Moerkapelle 1 speelt in moeizame wedstrijd gelijk tegen WDS

Assist: Anoniem

7 maart 2020 14:30

B v.d. Eijnden

Moerkapelle 1 ontving zaterdagmiddag jl. thuis op het sportpark De Wilde Veenen WDS 1, Waarder Driebruggen Samen, uit Driebruggen. De beide elftallen hebben afgelopen jaren al een aantal keren tegen elkaar gespeeld en de verschillen onderling zijn veelal klein. In de uitwedstrijd eerder dit seizoen had Moerkapelle in de slotminuten de winst weten te pakken of dit vandaag ook zou lukken viel te bezien. Moerkapelle startte zaterdag met een aantal afwezigen, voornamelijk in de verdediging. De gebroeders Van den Berg zijn geblesseerd en Van Nieuwkoop was eveneens afwezig als ook spits en topscorer Sluiter. Daarvoor begon de teruggekeerde Stefan Sallevelt vandaag in de basis in de spits.

Moerkapelle begon de eerste minuten ogenschijnlijk met een licht veld overwicht, maar schijn kan ook wel eens bedrieglijk zijn, want WDS wist na 8 minuten al, uit een goede counteraanval, te scoren. Het was de tweede aanval van WDS. De linkeraanvaller was de verdediging van Moerkapelle te snel af en zette de bal hoog en ver voor. Over rechts kwam de een WDS speler hard ingelopen en wist de bal in een uiterst klein gaatje net naast de handen van keeper Sloof en de paal toch binnen te koppen. Hij belande daarna wel met zijn lichaam stevig tegen de borden aan, maar dat kon hem weinig deren.

De 0-1 achterstand was vandaag al heel snel een feit.  Moerkapelle dat vanmiddag erg onrustig speelde trachtte direct aansluitend de aanval verder op te zoeken. Het aanvallen lukte soms aardig en leverde ook een aantal corners met verschillende mogelijkheden tot scoren op. Maar het vizier stond niet op scherp en ook de jeugdige en lange keeper van WDS bleek vanmiddag een sta in de weg. Achterin was Moerkapelle vanmiddag slordig waardoor de aanval van WDS zeker in de eerste helft enkele kansen kreeg. Na een half uurtje spelen torpedeerde de keeper van WDS bij het uitkomen Kievit. De vrije trap was wel gevaarlijk, maar trof geen doel. Nadat Van den Hoven een goede kopkans op het doel van WDS had gemist kreeg WDS aan het einde van de eerste helft, na weer een misverstand, achterin bij Moerkapelle, nog twee kansen om de voorsprong te vergroten. Beide ploegen creëerde een aantal kansen maar miste er even veel.

De tweede helft probeerde Moerkapelle van meet af aan de druk op de verdediging van WDS te vergroten. Gedeeltelijk slaagde men daarin iets beter dan in de eerste helft. WDS ging de strijd voor het behoud van de voorsprong soms stevig aan. Na bijna een uur spelen was het Verweij die een lange bal op Koorevaar gaf. Koorevaar spurtte weg en loste een hard schot dat vanaf de onderkant van de lat achter de doellijn stuitte en het doel weer uitkwam. Gelukkig was gelegenheidspits Sallevelt attent en wist de bal met een gerichte kopstoot voor de tweede maal de doellijn te laten passeren. Moerkapelle kwam hiermee op een gelijke stand dat de verhouding tot dan toe, in een zeer matig duel van beide zijde, beter weerspiegelde. Moerkapelle zette verder aan en weer was het Koorevaar die met nog een hard schot weer gevaar stichtte. Helaas leverde dit geen treffer op. Ook uit de vele corners wist Moerkapelle vanmiddag niet te score. De beste kans op de overwinning kwam uit de mooiste aanval van de middag in de 85ste minuut. Een vrije trap van Verweij ging rechtstreeks naar invaller Van Dam die zette de bal uit de lucht vandaan in een keer voor. Op de penaltystip stond De Bruin die deze bal ook direct half hoog hard inschoot, een ieder dacht dat zal hem zijn, maar weer stond de jeugdige keeper Van WDS op de goede plaats en pareerde het harde schot, dat anders zeker doel had getroffen. De laatste minuten verdedigde WDS het veroverde punt met succes. Een (te) harde overtreding op Jager in de slotminuut werd nog wel bestraft met een vrijetrap, maar de goed leidende scheidsrechter was verder coulant op dit punt. Moerkapelle speelde vanmiddag een matig en onrustige wedstrijd gelet op de eerdere wedstrijden dit seizoen. De eerste helft kreeg WDS meer kansen en de tweede helft had Moerkapelle de betere kansen. Met het gelijke spel moet vanmiddag dan dus dan wel te leven zijn, maar het kan veel beter.

Volgende week speelt Moerkapelle 1 de uiterst lastige uitwedstrijd in en tegen Bergambacht. Dan zal het elftal van Peters, tegen de nummer twee uit deze competitie, uit een geheel ander vaatje moeten tappen wil men daar enige kans van slagen hebben, maar wie weet want elke wedstrijd staat wel een beetje op zich zelf in deze competitie.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Mischa Slingerland, Steven Vonk, Daniël van de Hoven, Davey Jager, Harmen Verweij, Remon de Bruin, Tim Koorevaar (63: Timon van Dam), Stef van der Salm, Stefan Sallevelt, Jeffrey Kievit(74: Marlo Halatoe).