Moerkapelle 1 vandaag volledig afgetroefd door GSV 1, groot verschil met eerste wedstrijden

GSV 1

... (kopbal)

4e klasse C

2 november 2019 14:30

B. van den Eijnden

Zaterdag jl. kwam GSV 1 bij Moerkapelle op bezoek. GSV dat, na 8 jaar geleden afscheid te hebben genomen van het prestatiefvoetbal, met een compleet nieuw samengesteld weer mee doet met een serieuze selectie met veel ervaren spelers die in het verleden hebben gespeeld bij Goudse clubs als Olympia, ONA, Gouda , Donk en bij Be-Fair.  Met deze selectie heeft GSV de ambitie om dit seizoen direct mee te doen om een plaats bovenin. Het beloofde een spannend potje te kunnen worden tussen de nummer 5 uit de competitie Moerkapelle en de nummer 7 GSV.  Beide ploegen hebben vorige week hun wedstrijd verloren en zijn dus gebrand op een overwinning.

Vanaf het begin van de wedstrijd liet GSV direct zien waarom zij naar Moerkapelle waren gekomen. Ze wilden graag laten zien wat zij allemaal konden en dat was niet mis te verstaan. Moerkapelle werd van meet af aan in de verdediging gedrukt. Het eerste schot op de lat was al in de 6de minuut. Moerkapelle was gewaarschuwd. Het was dan niet echt een verrassing dat een goed genomen corner in de 13de minuut keurig werd binnengekopt door een mee opgekomen verdediger van GSV. Moerkapelle wist daar maar heel weinig tegenover te stellen. De verdediging van GSV is zeer ervaren en technisch heel goed en leuk om te zien als je niet van de tegenstander bent. Na ruim een kwartier spelen kreeg Moerkapelle een van de weinige kansen van de middag. Een goede voorzet van Jager werd door Van Dam naast geschoten. Het was daarna veelal GSV dat het spel bepaalde met name op het middenveld kwam Moerkapelle continue te kort, ook door de kwaliteit die GSV ons liet zien. Maar vlak voor rust kreeg Moerkapelle dan toch de kans van de middag op de gelijkmaker. Sluiter werd vrij gespeeld maar zijn schot ging helaas over.

Moerkapelle ging met 0-1 de rust in en kwam te slap uit de kleedkamer. Dat moet je bij een tegenstander die er op gebrand is te winnen niet doen. GSV wist direct in de 46ste minuut uit een uitval de 0-2 te scoren. Toen al wisten we dat het een moeilijke middag voor Moerkapelle zou worden. Moerkapelle werd enigszins wakker en trok iets meer ten aanval. Een schot van weer van Dam werd door de keeper goed verwerkt. GSV speelde sportief en slim gokte op de counter en dat kwam er in de 68ste minuut ook van. Wederom een uitval goed uitgespeeld en de 0-3 was een feit en de wedstrijd gespeeld. Het enige dat Moerkapelle hier nog tegenover kon stellen was een kwartier voor tijd een schot op de paal van Van Dam. Veel woorden behoeven aan deze wedstrijd verder niet te besteden. GSV heeft duidelijk laten zien wat het met deze ervaren spelers, technisch en sportief kan en wel eens bij een van de beste van deze klasse kan gaan behoren. Had Moerkapelle een collectieve off-day ? De aanval haperde, het middenveld was in handen van GSV en de doelpunten vielen niet aan Moerkapelle zijde. Of was er hopelijk mogelijk sprake van enige onderschatting ? Of kan het elftal toch nog net niet het niveau halen dat we graag zouden zien en hoopten. We weten het nu even niet, maar feit is wel dat Moerkapelle weet waar het nu staat, beide benen op grond, en plaats 6 de ranglijst.

Volgende week staat een volgende thuiswedstrijd op het programma tegen SPV. Altijd een lastige tegenstander. Moerkapelle zal zich dan moeten willen revancheren voor de afgelopen drie verliespartijen.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Jop van den Berg, Thom van den Berg, Thijs van Nieuwkoop, Davey Jager (73:Steven Vonk), Remon de Bruin, Stef van der Salm, Daniel van den Hoven (58: Harmen Verweij), Laurens Sluiter, Tim Koorevaar(75: Marlo Halatoe), Timon van Dam.