Moerkapelle 1 wint eerste competitie wedstrijd thuis tegen Sportief 1

4e klasse B

22 september 2018 14:30

R. Roest

Het eerste elftal van Moerkapelle is na een intensieve voorbereiding onder leiding van de nieuwe trainer Martijn Peters de competitie gestart met de eerste thuiswedstrijd tegen een oude bekende, te weten Sportief uit het Noorden (Woerden). Vorig seizoen werd thuis verloren van Sportief. Er was Moerkapelle veel aan gelegen om een goede competitiestart te maken.
Moerkapelle begon ook goed aan de wedstrijd, nam direct het initiatief en liet zien dat men het plan had om te willen winnen. Het was echter Sportief dat na een kleine 10 minuten voor het eerste gevaar zorgde. Een afstand schot vanuit de middencirkel, men had gesignaleerd dat keeper Sloof wel erg ver voor zijn doel stond,  belande op de lat. Daarmee kwam Moerkapelle goed weg. Direct erna schoot Van Dommele aan de overzijde net over. De eerste tegenvaller vanmiddag was de blessure van Van Dommele na ruim een kwartier spelen. Trainer Peters bracht Van Beek binnen de lijnen. Dat pakte goed uit want na 20 minuten spelen was het raak voor Moerkapelle. Uit een scrimmage kreeg Van Beek de eerste mogelijkheid. Hij schoot op de keeper, maar met een goed hoog gericht schot wist Kuiper uit de rebound de score vanmiddag te openen. Moerkapelle drong daarna verder aan en Sportief verdedigde volop. De rust werd bereikt met deze stand op het scorebord. Tien minuten na rust moest Van Beek, ook met een blessure, helaas het veld  al weer verlaten. Hij werd vervangen door Arco Verweij. Moerkapelle bleef de aanval zoeken wat na 20 minuten in de tweede helft zorgde voor de 2-0. Uit een op maat gegeven voorzet door de op rechts hard werkende Koorevaar wist Van den Hoven keurig binnen te koppen. Daarna deed Sportief er alles aan om de aanval voor aansluitingstreffer te zoeken, maar dat lukte vanmiddag maar minimaal. Een kwartier voor tijd was het Koorevaar zelf die na een goede assist van Van der Bas zelf met een gericht schot de 3-0 voor zijn rekening nam. De laatste kans deze middag was voor De Bruin die vlak voor tijd goed inkopte, maar deze bal werd door een verdediger nog net op tijd van de doellijn gered. Moerkapelle begint deze competitie met een overwinning wat in deze zware indeling ook hard nodig zal zijn. Volgende week wacht al de eerste zware uitwedstrijd tegen Rohda ’76 in Bodegraven. Zij wisten zaterdag jl. ook te winnen.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Thom van den Berg, Thijs van Nieuwkoop (50: Frank van der Bas), Pieter Verweij, Davey Jager, Remon de Bruin, Tim Koorevaar, Jaron van Dommele (17: Joop van Beek, 56: Arco Verweij), Justin van den Hoven, Timon van Dam, Brian Kuiper.