Moerkapelle 1 rolt Rijnstreek 1 op en vervolgt zo de zegereeks van afgelopen weken

Rijnstreek 1

20 april 2019 14:30

Moerkapelle 1 speelde zaterdag jl. thuis tegen v.v. De Rijnstreek 1 uit Nieuwerbrug. Een tegenstander die met 9 punten bijna onderaan op de ranglijst staat, maar voor Moerkapelle 1 regelmatig een heel moeilijk te bespelen tegenstander is. Zo ook in de uitwedstrijd in december jl. Moerkapelle kreeg daar heel veel kansen, maar uiteindelijk trok De Rijnstreek aan het langste eind en won daar met 1-0. Opletten geblazen dus vanmiddag als Moerkapelle de mooie serie die men aan het neerzetten is wil vervolgen. Vanmiddag zonder Nieuwkoop achterin. Hij werd vervangen door Arco Verweij en zonder de licht geblesseerde Van Dam.

Moerkapelle zocht, op de mooie zon overgoten paaszaterdag, vanaf de aftrap meteen de aanval op. Het wilde vanmiddag kennelijk niets aan het toeval overlaten. Na 4 minuten spelen was het dan ook al raak. Koolhaas gaf de bal keurig voor en Koorevaar wist deze kans direct te benutten. Rijnstreek was meteen gewaarschuwd en probeerde het spel van Moerkapelle te ontregelen, maar dat lukte vanmiddag van meet af aan erg moeilijk. Een schot van Van Beek na bijna een kwartier spelen ging net naast. Enkele minuten later wist Van Beek wel te scoren nu uit een voorzet van Van Dommele. Vlak voor de eerste drinkpauze schiet Van den Hoven nog net over. Rijnstreek weet eigenlijk niet goed raad met de aanvalsdrift van Moerkapelle. Een mooie aanval na een half uur spelen was net buitenspel, maar even later weet (weer) Koolhaas nu Den ouden te bereiken die er netjes 3-0 van weet te maken. Achterin heeft Moerkapelle weinig te duchten en beide elftallen gingen met deze tussenstand de rust in

In de tweede helft vervolgde Moerkapelle het spel zoals men was in de eerste helft was geëindigd. Scherp en volop in de aanval. Weer na 4 minuten spelen was het vanmiddag raak. Den Ouden die met een mooi afstandsschot een ieder van de verdediging, inclusief de keeper, van Rijnstreek wist te verrassen. De bal ging van de linkerzijde buiten het strafschopgebied rechts de kruising in. En daarmee was de koek voor Den Ouden vanmiddag nog niet op. Het werd zijn middag vanmiddag met een hattrick ! Na een uur spelen wist hij met een kopbal uit een corner van H. Verweij zijn elftal zelfs op 5-0 te zetten. Rijnstreek raakte de klus even een beetje kwijt en kreeg direct er na, veroorzaakt door nr. 13, een strafschop tegen. Koolhaas schiet de bal keihard tegen de paal en wilde de rebound zelf doen, dat lukte, maar mag niet. Trainer Peters wisselt De Bruin voor de jeugdige Van der Salm en even later ook Koorevaar voor P. Verweij. Moerkapelle neemt in deze fase even iets gas terug en Rijnstreek weet  in de 66ste minuut de eerste corner van de wedstrijd te verkrijgen. Even later trekt Moerkapelle weer volop ten aanval. Uit een assist van Van der Salem weet Harmen Verweij nu zelf te scoren. Daarna lijkt het nu echt prijsschieten op het doel van Rijnstreek. Helaas gaan de grote kansen die er komen eerst niet meer in. Koolhaas krijgt er enkele, maar heeft het vizier niet meer op scherp staan, anders had Moerkapelle vanmiddag wellicht de dubbel cijfers weer eens kunnen halen, hetgeen jaren geleden is. Rijnstreek probeert het nog even en krijgt zelfs nog enkele corners, keeper Sloof is op zijn post en houdt de nul. Daarna is het over met de aanvallen van Rijnstreek en weet de jeugdige Van der Salm nog de 7-0 op het scorebord te brengen. Tijdens de drinkpauze krijgt Den Ouden zijn wissel en klap het publiek voor zijn hattrick. Als laatste krijgt Koolhaas, alleen voor de keeper, nog de kans om de score nog verder te verhogen dat mislukte. Moerkapelle heeft vanmiddag dik verdiend gewonnen en op sportieve wijze revanche genomen voor de volstrekt onterechte nederlaag in de uitwedstrijd. Dat siert het elftal. Moerkapelle staat inmiddels na de zege reeks van afgelopen weken, na Goude en Kamerik, op een mooie derde plaats in de derde periode. Nu kan het elftal van trainer Peters drie weken even bijkomen en rust nemen. Daarna volgt de altijd lastige uitwedstrijd tegen SPV  ’81. Punten veroveren daar is de laatste jaren voor Moerkapelle 1 altijd lastig.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Jaron van Dommele, Arco Verweij, Thom van den Berg, Joop van Beek, Daniel van den Hoven, Marnix den Ouden (77 Frank van der Bas) ,Remon de Bruin (62: Stef van der Salm), Harmen Verweij, Michael Koolhaas Tim Koorevaar (Pieter Verweij).