Moerkapelle 1 wint ook ruim van Linschoten en sluit seizoen mooi af

Linschoten 1

Timon van Dam (intikker)

25 mei 2019 14:30

Moerkapelle 1 speelde zaterdag jl., de laatste wedstrijd van het seizoen thuis tegen v.v. Linschoten. De uitwedstrijd was onverdiend niet gewonnen en Moerkapelle wilde de mooie reeks die ze aan het neerzetten zijn ook mooi afmaken tegen een elftal dat net boven Moerkapelle staat, nog in te halen is, en in het bezit is van een periodetitel.

Trainer Peters moest wel weer enkele aanpassingen in zijn team doen want Koolhaas was op vakantie en Harmen Verweij door een erg gemakkelijk gegeven gele kaart vorige week nu geschorst.

Moerkapelle begon met oud leider Mike Pothecary op de bank. De 81 jarige Pothecary vertrekt na bijna 40 jaar trouwe dienst aan v.v. Moerkapelle binnenkort naar Engeland. En het was vandaag, na jaren lang trouwe dienst aan de selectie van v.v. Moerkapelle ook de laatste wedstrijd voor Arco Verweij. Hij woont inmiddels al even in de buurt van Amersfoort.

Beide ploegen begonnen verkennend aan de wedstrijd. Linschoten wilde natuurlijk liever niet verliezen maar kon het spel niet echt maken. Moerkapelle had de touwtjes redelijk in handen en bezocht regelmatig het strafschopgebied van Linschoten. Het was dan Moerkapelle dat, na enkele eerder aanvallen, niet onverdiend het eerst wist te scoren vanmiddag. In de 37ste minuut wist De Bruin met een steekpass Van Beek vrij voor de keeper te zetten. Deze aarzelde niet en schoot de bal feilloos binnen. Daarmee was de ruststand van 1-0 bereikt.

In de tweede helft was zichtbaar dat Linschoten vanmiddag geen potten kon gaan breken en kon Moerkapelle volop aanvallen. Met behulp van de grensrechter wist Linschoten de schade lang te beperken. Een zuiver doelpunt werd afgekeurd en een hard schot van de doellijn gehaald. Ook een lastige terugspeelbal werd keurig door de keeper van Linschoten gehouden. Maar ruim halverwege de tweede helft was het terecht eindelijk wel raak. De net ingevallen Voskuilen wist met zijn eerste nette voorzet Van Dam goed te bereiken. Van Dam scoorde met een intikker zijn tiende competitiedoelpunt van het seizoen. Moerkapelle bleef aanvallen en speelde een solide wedstrijd. Het was vlak voor tijd wederom Voskuilen die nu op de linkerflank Slingerland wist te bereiken.

Hij wist vanmiddag zijn eerste doelpunt in de competitie seizoen voor zijn club te scoren. Moerkapelle won vanmiddag met een afgetekende en terecht uitslag van 3-0 en zette hiermee niet alleen de uitwedstrijd recht maar sluit met 38 punten op plaats 7/8 exact gelijk met Linschoten het leerzame seizoen af. Het is al enkele jaren terug dat Moerkapelle dit punten aantal wist te behalen. Een goede opsteker voor volgende seizoen om dan uit te zien naar een plekje nog iets hoger op de ranglijst.
Na afloop werd op het veld geluisterd naar de afsluiting van trainer Peters en werd en passant afscheid genomen van Arco Verweij en Mike Pothecary.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Pieter Verweij, Thom van den Berg, Thijs van Nieuwkoop, Arco Verweij, (65:Joost Voskuilen),Remon de Bruin, Daniel van den Hoven, Frank van den Bas,(75: Stef van der Salm) Timon van Dam (80; Mischa Slingerland), Joop van Beek, Tim Koorevaar.