Moerkapelle 1 en 2 geven in oefenwedstrijd tegen 3de klasser Zwammerdam goed partij

Zwammerdam 1

Arco Verweij (schot)

13 januari 2018 14:30

Beide selectie elftallen van Moerkapelle speelde zaterdag jl. een oefenwedstrijd tegen het eerste en tweede elftal van Zwammerdam.

Beide elftallen gaven per saldo heel goed partij tegen de beide Zwammerdamse teams. Hetzij dat Moerkapelle 2 wel even op gang moest komen. Bij de rust werd een grote achterstand van 0-5 genoteerd.
Moerkapelle 2 kwam in de tweede helft veel beter uit de startblokken en noteerde een eindstand 4-5, met zeker ook nog een goede kans op de gelijkmaker.

Moerkapelle 1 had het aanvankelijk even moeilijk tegen de derde klasser Zwammerdam. Na een goede redding van keeper Sloof kwam Moerkapelle na 10 minuten spelen beter in het ritme en werd het meer en meer een gelijk opgaande strijd, met kansen over en weer. Spits Harmen Verweij wist regelmatig onrust te zaaien in de achterhoede van Zwammerdam. Vlak voor rust wist zijn broer Arco Verweij keurig aan de buitenspal val te ontsnappen en de score te openen.

In de tweede helft nam Zwammerdam in het eerste kwartier weer het heft in handen en speelde een tandje hoger, want verliezen was wellicht de eer te na. De gelijkmaker viel al redelijk snel. Daarna ging de wedstrijd weer op en neer. Het was eerst Tim Korevaar die een vrije loop op de keeper van Zwammerdam kreeg maar helaas naast schoot. Zwammerdam wist vlak voor tijd  de voorsprong te bewerkstelligen. Als laatste kreeg v.d. Hoven nog een redelijk kans om uit een corner de gelijkmaker te noteren. Ook deze inzet ging net over.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Joop van Beek (46:Thymen Eindhoven), Peter Zijderhand (70: Tim Koorevaar), Pieter Verweij, Arco Verweij, Davey Jager, Remon de Bruin ©, Michael Koolhaas, Daniel van den Hoven, Jaron van Dommele (03: Wesley de Wilde), Harmen Verweij.